Silnik 2.5 R6 24V 192KM (M54B25) dodano: 13.12.2019

Silnik napędza dość ciężki samochód - E39 - i naprawdę daje radę. Jest mocny i elastyczny (zaleta podwójnego vanosa i zaworu disa zmieniającego długość kanałów dolotowych). Jadąc z prędkością 160 km/h można wciąż bardzo sprawnie przyspieszyć. Bez problemu można było osiągnąć prędkość 240 km/h (...kuzyn popisał się takim wyczynem). Zużycie paliwa - bardzo umiarkowane i jak najbardziej akceptowalne. Spokojna jazda na trasie to 8-9 l/100 km. Przy "ciężkiej nodze" potrafi spalić sporo (co jest zupełnie normalne). Dobrze utrzymany silnik nie bierze oleju, mocno wyeksploatowany pije jak smok (miękkie pierścienie?). W moim na 10 tys. km dolewam ok 1l oleju (przy spokojnej jeździe). Oczywiście, trzeba uważać, by tego silnika nie przegrzać (kontrola visco, poziomu płynu, itd.). Po jakimś czasie trafiają się wycieki spod podstawy filtra oleju (w moim po przebiegu ok 155 tys. km). Można to samemu wymienić, choć trzeba rozebrać trochę osprzętu. Wrażliwy na nieszczelności przewodów. Minimalne nieszczelności przez które ucieka powietrze powodują falowanie obrotów, itp. Ma łańcuch rozrządu, więc tu jest bezobsługowy.

Silnik 1.6 16V VVT M16A dodano: 12.12.2019

sx4,2012r.4x4. Po przejechaniu 100 tys.km. silnik bez awaryjny,nic nie robione !.Nigdy nie regulowane zawory,tylko wymiany oleju i filtra.Dynamiczny,małe spalanie.Nawet w zimie po mieście nie przekroczyłem 8 LJeśli w instrukcji obsługi pisze ,że nie nadaje się do gazu (w serwisie też to mówią) to nie zakładać i nie będzie problemu.

Silnik 2.5 20V Turbo B5 254T2 dodano: 10.12.2019

Widze ze autor ktory pisal opis dla tej jednostki kompletnie nie wie co to za silnik. Po pierwsze jest to jednostka R5 nie żadne V5, po drugie koszty rozrządu to 500 zł (te 2000 to chyba sobie policzył autor z kołami zmiennych faz, których nie wymieniamy przy rozrządzie tylko co jakieś 200 tys km.), po trzecie jednostka ma poważny problem ze zbyt cienkimi ściankami cylindrów, co w połączeniu z wysoką temp silnika może prowadzić do pęknięcia tulei cylindra (tu już koszty remontu mogą być bardzo wysokie). Warto zabezpieczyć silnik przed ww. sytuacją i oddać blok do zamknięcia, koszt około 1000 zł i problem pękających cylindrów zażegnany na zawsze. O silnik trzeba regularnie dbać olej etc, wtedy nie będzie z nim problemów

Silnik 1.5 16V 4A91 MIVEC dodano: 10.12.2019

Silnik bezawaryjny

Silnik 1.6 R4 8V 102KM (M43B16) dodano: 07.12.2019

Przejechałem kompotem prawie 100kkm Automatem miło się jeżdzi na mieście na trasę za słaby.Awarie elektroniki? której moje auto nie ma chyba że radio.Wycieki to udręka niestety auto ma 25 lat Raz padł przekażnik silnika.Robiłem uszczelkę głowicy trzeba dbać o system chłodzenia.Auto proste w miarę bezawaryjne.Niestety odchodzi już do lamusa.Czas na zmianę.;(

Silnik 1.6 16V HR16DE dodano: 07.12.2019

Nie zgadzam się z opiniami nt gazu. Ja wymieniłem silnik po 60 tys. przebiegu na gazie- wypalenie zaworów. Regulacja płytek kosztuje tyle, co nowy silnik na szrocie, więc się nie opłacało naprawiac, Drugi silnik ma już przejechane 35 tys. i zaczynają się wibracje. Do tego: wymiana katalizatora po 150 tys. więc dodatkowy koszt. Dodam, że mam dobrą instalację brc z lubryfikatorem i cyklicznie serwisuję. Myślę, że silnik dobry, ale nie do gazu.

Wybierz najlepszy typ silnika

TSI
zagłosuj
T-Jet
zagłosuj
THP
zagłosuj
TCe
zagłosuj
EDIT
zagłosuj
EcoBoost
zagłosuj
i-VTEC
zagłosuj
GDI
zagłosuj
SkyActiv-G
zagłosuj
MIVEC
zagłosuj
DIG-T
zagłosuj
VVT-i
zagłosuj
Suma głosów: 5539