alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Suzuki Jimny III 2012 1.3 16V VVT (84KM)

Suzuki Jimny III 2012 1.3 16V VVT (84KM)

Wyświetleń: 691

Dane techniczne

Suzuki Jimny III 2012 1.3 16V VVT (84KM)
Pojemność [cm3]
Moc [KM]
Moment obrotowy [Nm]
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów
Prędkość maksymalna [km/h]
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)

Lata produkcji: od 2012

Nadwozie:

  • suv

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

NaNlNaNlNaNl

21.01.2018SławomirPolecam!

Silnik jest praktycznie bezobsługowy i ma typowo japoński wysokoobrotowy charakter.Jak na dzisiejsze standardy posiada prostą budowę. Hydrauliczny wariator faz rozrządu wyraźnie daje mu drugi oddech powyżej 4k rpm. Elastyczność rzeczywiście nie jest wybitna ale cały czas porównywalna z innymi silnikiami 16V tej pojemności. Spalanie w Ignisie II to od 7l LPG na trasie do 9l LPG w mieście lub odpowiednio litr mniej benzyny (pali tyle ile podaje producent w instrukcji obsługi). Wbrew pozorom dynamiczna jazda nie skutkuje dużym wzrostem spalania. Silnik przy jeździe miejskiej i podmiejskiej jest bardzo dynamiczny i przyjemny w eksploatacji. Doszukując się wad można ewentualnie wskazać brak hydraulicznej kasacji luzów zaworowych (przy eksploatacji na LPG) czy dosyć niefortunne umiejscowienie filtra oleju narażające go na uszkodzenie przy forsownej jeździe terenowej. Zaopatrzenie w części zamienne jest słabe. Montaż i eksploatacja instalacji LPG nie sprawia problemów a dużym plusem jest szybkie nagrzewanie sie aluminiowego silnika. Przy LPG aby zachować bezawaryjność należy wykazać minimum zaangażowania i co 30kkm sprawdzić luz zaworowy.

08.10.2017GrzegorzPolecam!

Potwierdzam silnik bardzo trwały,usterkowość zerowa po za drobiazgami.Moc dynamika na dobrym poziomie w skali od 1 do 5 dałbym 5 gwiazdki, ale to nie jest najważniejsze przy takim aucie.Ogromny plus i 5 gwiazdek za spalanie średnio 6.5-7L.Bardzo dobry i tani w utrzymaniu silnik,przebieg 185tys bez najmniejszych problemów pokonał.

Zalecane przez serwis

?Typ oleju
LIlość oleju
Wymiana oleju
Wymiana rozrządu

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników
w tym modelu

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 1):
(6.0)
Trwałość silnika
6.0/10
Niezawodność auta
6.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.0l8.4l7.5l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Suzuki Jimny31.10.2019

Polecam!

2017
Średnia ocena:
(6.0)
Trwałość silnika
6.0/10
Niezawodność auta
6.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
6.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.0l8.4l7.5l

Opinia:Po przejechaniu 38 tys km samochód spala na 100 km od 7,5l do 10l benzyny w zależności od pory roku, warunków na drodze oraz stylu jazdy.

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1