Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.6 8V MPI 102KM

Wyświetleń: 53887
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 8V MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 18):
(7.6)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
8.1/10
Dynamika
5.8/10
Głosy według opinii użytkowników:144

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 143

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 52

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Octavia II 02.10.2020
Opinia:Użytkowany w Octavia II. Od 5 lat na LPG (auto 10-letnie). Kultura pracy taka sobie, ale ze względu na niskie spalanie LPG, nie zastąpiłbym tego silnika innym. Jedyna awaria to cewka zapłonowa po 2 latach użytkowania LPG. Kolejne 3 lata z LPG bez usterek. Auto z tym silnikiem nie jest demonem prędkości, ale gdy już nabierze prędkości, wyprzedzanie na trasie nie stanowi problemu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
3.0/10
Zalety:Niskie spalanie LPG

Odmiana silnika: 102KM

Rocznik: 2010

Przebieg: 275000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

A3 8P26.09.2020
Opinia:Kupiłem auto (okazja) z tym silnikiem miało 180tys założony gaz od 80tys po tysiącu km od kupna przyszło mi dolać 1l oleju. Auto poszło do mechanika pierścienie olejowe (jakieś 3 częściowe) ich nie było głowica do robienia pierścienie wymienione na nowe jakieś zamienili niby lepsze bez wady poszedł rozrząd pompa wody olej płyny filtry świecie koszt około 850? po remoncie auto nie brało oleju wcale przez jakieś 2 wymiany brak dolewki teraz już nalatalem 100tys km tylko na LPG olej bierze ale tak około 0.5l na 15tys pali 8.5-11l LPG wolna jazda do 110km/h 9l autostrada 140km/h 10.5l problemów z silnikiem brak olej co 15tys. Silnik polecam ale jak ktoś jedzi dużo i najlepiej autostrada do wyprzedzania się nie nadaje! Około 12.5s do 100km/h
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:Tania eksploatacja
Wady:Dynamika

Odmiana silnika: 102

Rocznik: 2009

Przebieg: 280

Śr. spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Volkswagen Golf V21.09.2020
Opinia:Jeżeli komuś zależy na trwałości i niezawodności to jest to silnik zdecydowanie godny polecenia. Gdy zobaczyłem go na liście odradzanych silników, przecierałem oczy ze zdumienia. W OGÓLE nie muszę dolewać oleju w trakcie eksploatacji - tylko i wyłącznie regularne wymiany. Jedyne co mogę potwierdzić to awaria sondy lambda - niestety wydałem przy tym około 800 zł. Jak ktoś chce zaoszczędzić, to może znaleźć używaną na szrocie, albo kupić tańszy zamiennik. Silnik do tego jest bardzo cichy, nieraz muszę patrzeć na obrotomierz żeby sprawdzić czy pracuje. Czasami zdarza się jak stoję na światłach, komputer potrafi zmniejszyć obroty z 700 do 600/min, wtedy potrafi delikatnie trząść - podobno można to zmienić w oprogramowaniu. Jeżdżę autem od 5 lat - auto ma już 14 i nie doświadczyłem z silnikiem żadnych przykrych incydentów. Co do spalania - to na trasie (krajowej - nie autostradzie) potrafił zejść do 5,8 l/100km, co uważam za niezły wynik jak na benzynę. W dużych korkach potrafi dojść do 10 l/100km, ale zwykle w cyklu miejskim spala 8,5l.
Rozumiem, że negatywne opinie dotyczą dynamiki - tak to jest prosty silniczek z ośmioma zaworami, niewyżyłowany tak jak większość obecnych turbadziewi, jeśli włoży się go do cięższego auta, takiego jak octavia i jeszcze go załaduje po dach, to nie ma co liczyć na dynamikę. Ja, jeżdżąc samemu w golfie nie narzekam, jak załaduje rodzinkę jest już gorzej.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:niezawodność serwis dostępność części
Wady:sonda lambda

Odmiana silnika: 1.6 MPI 102KM BSE

Rocznik: 2006

Przebieg: 175000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Audi A3 8L LIFT 200113.09.2020
Opinia:Generalnie oceniam ten silnik na "poleciłbym" ale ma człowiek w głowie takie "i bym polecił i bym nie polecił" po 2 latach użytkowania. Nie wiem skąd wy ludzie bierzecie te 10l w tym samochodzie - może nie potraficie prowadzić auta i nie wiecie co do redukacja biegu? Używam samochodu codziennie 35km w jedną stronę do pracy czyli w obie dziennie robie 70km, przebiegi miesięczne to 1100-1300km - MIESIĘCZNIE. Auto w mieśnie bez klimy pali 6,7 - 7,5L benzyny, w trasie to samo. Z klimą jest między 8 a 8,5. Jestem młodym kierowcą i jeźdzę dynamicznie i nie zauważyłem różnicy w spalaniu czy go deptam czy jeźdzę spokojnie, połowa trasy to wysokie prędkości autostradowe, w mieśnie też trzeba wyprzedzać niedojdy jeźdzące 30km/h i daje rade.Z czasem człowiek może żałuje, że nie ma tego 1.8T 125 konnego ale .. nie ma źle.. Zepsuła się lambda, cewka i przewody wysokiego napięcia jak dotąd czyli standard. Po za tym? W mieśnie silnik nie brał oleju natomiast gdy zmieniłem prace i auto zaczęło robic te 70km dziennie po ekspesówkach zjada sobie 0,2l oleju na 1000km - więc tak.. malutko, w normie.. nie są to ilości liczone w litrze czy dwóch. Im bardziej się go kręci i zapierza, katuje tym bardziej olej zjada. W mieście 3 miesiące jeździłem i nic nie wziął. No ale jak sie robi 1100/1300 km miesięcznie to olejek leci przy takim przebiegu. Auto nigdy mnie nie zawiodło, jak ktoś zaniedba i nie wyczyści nawet przepływki, przepustnicy i ma w dupie podzespoły silnika to później może mu mulić albo nie jechać i jest płacz jak ktoś nawet przepustnicy przez 200k przebiegu nie czyścił.
Polecam ludziom jeźdzący po mieście - w trasy daje rade również jak ktoś lubi spokojną jazde rzędu 90km/h to też nie ma problemu ale wszystkie prędkości 120+ są już uciążliwe - niemniej też daje rade i nic mu nie jest. No ale piąty bieg i 4,5k RPM to nie jest cisza ;D
Osobiście po 2 latach jedyne co mnie irytuje to może brak 6 biegu żeby w trasie te obroty zniwelować no i 102 konie jest fajne na początku ale z czasem chciało by się więcej z uwagi na wygodę samochodu.
Termostat w tym silniku otwiera się przy 105C i użytkownicy zalewając go borygo lub innym wytworze o niskiej temperaturze wrzenia mogą załatwić układ chłodzenia. Silnik wymaga płynu chłodniczego o wysokiej temperaturze wrzenia typu PRESTONE ponieważ temperatura robocza silnika (płynu chłodniczego) to 105/110C.
Ogólnie przez 2 lata uzytkowania padła sonda lambda przed katem, cewka i przewody wysokiego napięcia - typowa usterka dla tego silnika ale samochód ma też 19 lat więc ma prawo się to stać - sonda oryginalna musi być, cewka oraz przewody BERU - koszt ~800 zł za 3 części. Są to elementy, które najczęściej się psują w osprzęcie tego silnika ale to jest wydatek raz na posiadanie przez was tego silnika pewnie :) Lepsze to niż naprawy w innych autach jakiś wielowachaczy i innych stabilizatorów z BMW za 2000 :) Auto kosztuje - trzeba je utrzymać.
Ogólnie - do miasta - rewelacja, polecam. Chyba, że ktoś w warszawie planuje jeździć i korki codziennie to zalecam LPG dorzucić.
Ja posiadam czystą benzynę, trasy, miasto, bez różnicy - bez klimy pali zawsze między 6,7 a 7,5 - w zależności jak w który dzień jeźdzę. Z klima średnie to 8L.
Polecam do miasta, na trasy może męczyć brakiem 6 biegu i swoimi 102km na dłuższą mete ale mimo to.. i tak daje rade a wielu ludzi z którymi jeźdzę i tak twierdzą, że jak na takie 1.6 to i tak nieźle cisne - może dlatego, że dałem więcej PLN za zadbany egzemplarz samochodu oraz silnika - nie dusi się, nie muli - ciagnie zdrowo :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:-Prosta budowa -Znajomość przez mechaników. -Dobry do miasta -Mało pali (trzeba umieć używać samochód) -Kultura pracy i spalanie do wszystkich prędkości do 90/100 km/h
Wady:-Drobne awarie osprzętu silnika -Po czasie, długim użytkowaniu brakuje mocy, chciało by się czegoś mocniejszego - ale nie jest źle. -Termostat w tym silniku otwiera się przy 105C i uzytkownicy zalewajac go borygo o niskiej temperaturze wrzenia mogą załatwić układ chłodzenia. Silnik wymaga płynu chłodniczego o wysokiej temperaturze wrzenia typu PRESTONE ponieważ temperatura robocza silnika (płynu chłodniczego) to 105/110C. -Na dłuższą mete bywa męczacy w codziennej trasie na drogach szybkiego ruchu

Odmiana silnika: AVU

Rocznik: 2001

Przebieg: 175000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Skoda Octavia II 17.10.2019
Opinia:Sam silnik się nie psuje, ale osprzęt już tak. Wentylator chłodnicy 2070 zł z wymianą. Pompa powietrza wtórnego 2700!!! zł z wymianą. Cewka i kable wysokiego napięcia 600 zł. Nie bierze mi ani grama oleju. Nigdy (od nowości zrobiłem ponad 200000 km) nie dolałem ani kropli. Wymiana oleju do 100 tys. co 30 tys., a od 100 tys. co 15 tys. km. Jeżdżę do pracy 80 km dziennie poza miastem. Spalanie benzyny (nie mam gazu) jest więc dużo mniejsze niż w innych opiniach. U mnie wynosi 6,38 l/100 km. Podczas wyjazdów wakacyjnych, jadąc przepisowo po Austriackich i Chorwackich autostradach spalanie wynosi ok 8 l/100 km. W górach konieczna jest czasem jazda na dwójce (na innym biegu silnik nie daje rady). Co jakiś czas konieczne jest czyszczenie przepustnicy, bo silnik pracuje nierówno. Poza tym żadnych problemów. Jeśli ktoś nie ma wysokich wymagań odnośnie dynamiki silnik wart jest polecenia. Miłośników sportowej jazdy będzie męczył.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 102/BSE

Rocznik: 2010

Przebieg: 202000

Śr. spalanie: 6.38 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe