Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.4 16V TSI 140KM (EA111)

Wyświetleń: 19410
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 TSI o mocy 140KM miał debiut w roku 2006, pierwszym modelem w którym był montowany to VW Golf V. Była to bardzo nowoczesna konstrukcja jak na te lata, silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, intercooler, turbosprężarkę oraz łańcuch rozrządu a mocniejsze odmiany w kompresor. Wszystko to miało wpłynąć na wysoką kulturę pracy oraz dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Konstruktorzy z pod znaku VW osiągnęli zamierzony cel, pod tym względem jednostka spisuje się rewelacyjnie jest dynamiczna i oszczędna. Niestety nikt nie przypuszczał, że będzie tak awaryjna !!! Odmiany silnika z początku produkcji cierpiały na awarie napinacza łańcucha rozrządu oraz jego rozciąganie, to dotyczyło przede wszystkim odmian 140 i 170 konnych. Przede wszystkim trzeba uważać na odmianę 160-konną, która okazała się najbardziej awaryjna, przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na awarie sprzęgięłka magnetycznego pompy wody oraz pękające tłoki i pierścienie!!! Po 2010 rok silnik został w wielu kwestiach poprawiony a jego usterkowość zmalała. Pamiętać jednak trzeba, że każdy silnik wymaga odpowiedniego serwisowania i przed zakupem warto sprawdzić jego historię oraz przebieg.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • silnik z pierwszych lat produkcji dość awaryjny
  • problem z łańcuchem rozrządu
  • pękające tłoki
  • awarie sprzęgiełka magnetycznego

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

po 2012 roku niektóre wersje wyposażone w pasek rozrządu zamiast wadliwego łańcucha

Średnia (głosów 5):
(6.5)
Trwałość
4.8/10
Utrzymanie
6.2/10
Dynamika
8.6/10
Głosy według opinii użytkowników:23

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 86

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Audi A1 1.4 TFSI31.05.2019
Opinia:Silnik ładnie oddaje moc od najniższych obrotów, średnie spalanie 7,0l. Przy bardzo oszczędnej jeździe (miasto + do 90km/h) można latem zejść do ok. 5,3l (najlepszy wynik 4,7 l). To tyle o superlatywach tego silnika. Silniki ogólnie bardzo nietrwała, chociaż mój jest już poprawiony (po 2012). Konstrukcyjnie źle zaprojektowane pierścienie (ściągający), który się zatyka (za małe otwory w pierścieniu) i to powoduje spalanie oleju. Zaczyna się od małych ilości a kończy nawet na 1L na 1000km. Znany problem w koncernie VW (od silnika 1.2 do 2.0 z turbo). Trwała niwelacja tego problemu to przetłoczenie szczeliny na pierścień ściągający w tłoku i nowy pierścień ściągający (są firmy zajmujące się tego typu dolegliwościami) - koszt średnio 10 - 12 tyś PLN. Częstsze wymiany oleju oraz spokojna jazda pozwalają przedłużyć okres użytkowania auta bez konieczności nadmiernego dolewania oleju. Problem z nadmiernym spalaniem oleju pojawia się w większości przypadków przy 70-80 tyś. km (ale mocno zależy od w/w czynności). Mój silnik zaczyna spalać olej (co widać po czarnym tłumiku) choć jeszcze w bardzo umiarkowanym zakresie. Silnik po odpaleniu (szczególnie latem) nie chodzi równo (jak na benzynę ma duże wibracje) ale po ok. 10-20 sekundach się uspokaja i chodzi równo - dzieje się tak tylko przy odpaleniu i nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły. Co dziwnie nie dzieje się tak za każdym razem. Już bym nie kupił tego badziewia.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 122 KM / CAX

Rocznik / Przebieg: 2013 / 47.000

Średnie spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Golf 19.04.2019
Opinia:Ten TSI to jakieś totalne nieporozumienie, dramatyczny pobór oleju w dodatku nie da się tego skutecznie naprawić, wyremontować ! Odradzam !
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 140KM

Rocznik / Przebieg: 2013

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(3.3)

Odradzam!

Igor08.07.2018
Opinia:Odradzam ! od początku same problemy, wysokie spalanie, gdybym wcześniej wiedział o problemach tych silników TSI kupił bym coś innego choćby Opla, Fita lub Renault.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Golf / 140

Rocznik / Przebieg: 2012 / 55

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Jacek01.03.2018
Opinia:Silnik dynamiczny i oszczędny, bardzo mocny od niskich obrotów, trzeba się pilnować żeby nie przesadzić z prędkością, jest cichy i ekonomiczny (średnio pali 7 L / 100km jednak w trasie można spokojnie uzyskać wynik w granicach 6 L/100 km i mniej). Podczas jazdy autostradą (dystans ok. 300km) na 6 biegu z prędkością ok.125km/h i 6 osobami na pokładzie + bagaże mój Touran palił średnio 6,1 L/100km. Silnik bardzo elastyczny, przy spokojnej jeździe i dobraniu odpowiedniego przełożenia czuje się zapas mocy i brak obciążenia. W połączeniu z dobrze wyciszonym wnętrzem i komfortowym zawieszeniem jazda sprawia frajdę i nie męczy. Minusy silnika, ze względu na ostrzeżenia o niskiej trwałości łańcucha rozrządu postanowiłem zachować środki ostrożności, wymieniam częściej olej silnikowy niż zaleca producent (co 10 tyś km) i staram się jeździć płynnie, bez katowania silnika. Jak dotychczas nie zaobserwowałem żadnych oznak rozciągnięcia łańcucha. Być może jeszcze za wcześnie bo samochód ma przejechane dopiero 80 tyś km. Jednak planuję przy najbliższym serwisie profilaktycznie zlecić rozebranie osłon i sprawdzenie stanu napięcia łańcucha. W mojej ocenie silnik zasługuje na dobrą ocenę. W zupełności spełnia moje wymagania.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Touran / 140 KM

Rocznik / Przebieg: 2011 / 80 000 km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Mirek02.11.2016
Opinia:Silniczek chodzi w Golfie V z roku 2008 i nie ma co narzekać jest dobrze a można powiedzieć że bardzo dobrze.Nie robię jakiś mega przebiegów ale rocznie 20 tys i za trzy latka poleciało ponad 60 tys.Silnik bardzo dynamiczny zrywny i mało palący choć muszę powiedzieć że w mieście na krótkich odcinkach potrafi spalić ponad 10 l. Jestem zadowolony silnik pracuje ładnie jest cichy zrywny i nie sprawia problemów.Serwisuje co 15 tys MAX to bardzo ważne .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: GolfV/140KM

Rocznik / Przebieg: 2008r/185tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)