Silniki Ford Zetec-SE/Duratec - Silnik 1.8 16V Duratec 120/125KM (HE)

Wyświetleń: 83292
Silnik 1.8 16V Duratec 120/125KM (HE)

Silniki Ford Zetec-SE/Duratec

Ford

Silnik 1.8 Duratec 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX oraz Mondeo. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika szesnastozaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

-Wady

  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 21):
(7.8)
Trwałość
8.4/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.1/10
Głosy według opinii użytkowników:164

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 272

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 183

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Volvo V5018.10.2020
Opinia:świetny silnik, spalanie 9lpg
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:bezawaryjny, małe spalanie

Odmiana silnika: 1.8 125km

Rocznik: 2009

Przebieg: 334tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Volvo V5018.10.2020
Opinia:świetny silnik, spalanie 9lpg
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:bezawaryjny, małe spalanie

Odmiana silnika: 1.8 125km

Rocznik: 2009

Przebieg: 334tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Mondeo Mk3 2003 (Przed liftingiem)29.07.2020
Opinia:Posiadałem Mondeo Mk3 z tym silnikiem w wersji 125KM, zamonotowałem do niego instalację LPG, nie miałem przez dwa lata problemów w tym silnikiem. Wymiana oleju i filtrów co 10 tysięcy km. Padł mi tylko termostat ale to przecież nie silnik tylko osprzęt ;), na moje z dynamiką jest ok jeśli jeździmy sami lub w dwójkę,zapakowanie 5 osób do Mondziaka wiąże się z odczuwalną utratą dynamiki. O klimatyzacji nie wspomnę, po włączeniu jej to już totalny muł, nawet jeśli jedziemy sami, choć chłodzi jak na biegunie więc wygoda jest ;p Ogólnie polecam, bardzo cichy jest ten silnik. Średnie spalanie zależy od stylu jazdy (jak zawsze) . Najmniej udało mi się spalić 6,9/100km LPG (Max 70-80 km/h), najwięcej 13/100km LPG (Jazda po mieście i ciągłe wkręcanie na wysokie obroty)
Mi średnio palił 10-10,5l/100km LPG powiedzmy, mojej siostrze (ponieważ jej odsprzedałem to auto) 9l/100km LPG
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Kultura pracy (Cichy) Koszt utrzymania Awaryjność W trasy w sam raz
Wady:Wysokie obroty dla odpowiedniej dynamiki (zwłaszcza przy włączonej klimatyzacji)

Odmiana silnika: 125KM

Rocznik: 2003

Przebieg: 280000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Volvo V5021.07.2020
Opinia:silnik w volvo v50, instalacja stag, silnik nie bierze grama oleju !!! przebieg 450tys km, idealny silnik i bezawaryjny
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:bezawaryjny

Odmiana silnika: 125KM/1.8

Rocznik: 2009

Przebieg: 450tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Focus mk2 12.05.2020
Opinia:Kupiłem i już żałuję. Olej dosłownie pali jak benzynę. Trzymać się z daleka
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Wady:Żarłoczny na olej, klapy kolektora, cewki

Odmiana silnika: 1.8 125km

Rocznik: 2008

Przebieg: 147000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km