Silniki Renault - Silnik 1.2 8V D7F

Wyświetleń: 14787
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.2 8V o mocy 60KM montowany w samochodach Renault segmentu A oraz B Twingo, Clio, Kangoo a odmiana 16-zaworowa weszła do produkcji w roku 2001r. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu luzów zaworowych co 40 tys/km. Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej mierna, za to atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • łatwość w ewentualnej naprawie
  • dostępność części
  • łatwość montażu LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • mało mocy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.8)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.5/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Clio I24.01.2019
Opinia:Polecam! Bardzo trwały silnik. przez 10 lat mojej eksploatacji, czyli 7 - 17 lat wieku auta nie miał żadnej awarii. Wymiana paska banalnie prosta, części tanie jak barszcz. za ten czas 2 razy wymieniłem kable i tyle samo razy świece - to wszystko jeśli chodzi o silnik. Auto jeździło cały czas na LPG. Spalanie około 7 litrów. Dynamika średnia, ale to mieszczuch, tu nie potrzeba szybkości.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: 1149/D7F

Rocznik / Przebieg: 1997/100000-220000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Heniek13.10.2018
Opinia:Mam taki w Clio 1.gen. Nie ma się do czego przyczepić. Zimą warto tankować do pełna, bo układ paliwa bardzo czuły na wodę. Zawsze pali od strzała i dowiezie na miejsce. Dynamika OK jak na 1.2 8v
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: clio 1

Rocznik / Przebieg: 210.000/96

Średnie spalanie: 6.6 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Paweł04.10.2017
Opinia:Ten silnik jest chyba niezniszczalny, stary benzyniak prosty jak budowa cepa..wg mechanika rozrząd i inne podzespoły w silniku można wymienić ,, na kolanie'' i tanio. Jedynie dynamika faktycznie nie zachwyca. Sam start i rozpęd nie jest najgorszy ale przyspieszanie kończy sie przy prędkości 50km/h potem samochód tylko nieznacznie przyspiesza chociaż przyspiesza to dużo powiedziane, on się jakoś kula ;) Jednak silnik jest całkiem elastyczny, np na trójce można przejechać całe miasto, samochód wybacza wiele błędów początkującemu kierowcy, jest bezawaryjny i tani w utrzymaniu, w trasie oszczędny prawie jak diesel. Wszystko super tylko przed wyprzedzaniem wskazana jest krótka modlitwa :) Ogólnie polecam dla spokojnych kierowców i raczej do miasta..
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Clio 2/58km

Rocznik / Przebieg: 1999, 100000 km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Waldek31.08.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik o bardzo prsotej konstrukcji praktycznie bezawaryjny a naprawy są wykonywane przysłowiowym młotkiem, bez potzreby szukania specjalistycznych warsztatów.Dodam że wymiany i naprawy robiłem tylko zużytuch już cześci auto nigdy mnie nie zaiodło i nie wracało na lawecie.Kangoo mam od 11 lat a przebieg 270 tys i po za wymianami rozrządu,olejów i regulacji zaworów i wymiany zużytych części nigdy nic nie robiłem ponad stan.Silnik nie powala osiągami ale za to ma przyzwoite spalanie, u mnie okło 7.5L.Idealny silnik dla osób szukających auta do przemieszczania się do pracy na zakupy ,tani w utrzymaniu i bezawaryjny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Kangoo/60KM

Rocznik / Przebieg: 2003r/270tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Szymon 03.06.2020
Diesel na benzynę! Tak samo trwały jak prosty i mało wysilony. Dobrze użytkowany nie ma nawet pół awarii. Oczywiście w trasie trzeba mieszać biegami, ale wbrew pozorom silnik jest kosmicznie elastyczny, koło zamachowe chyba zamontowali przez pomyłkę z jakiegoś ciągnika. Nawet wysokie biegi mają szerokie zakresy prędkości ponieważ max. moment obrotowy jest bardzo nisko ok 2000 tys. obrotów! Jak ktoś szuka silnika do bezawaryjnej jazdy do końca życia to polecam!

Najnowsze komentarze

Szymon
03.06.2020
0
Diesel na benzynę! Tak samo trwały jak prosty i mało wysilony. Dobrze użytkowany nie ma nawet pół awarii. Oczywiście w trasie trzeba mieszać biegami, ale wbrew pozorom silnik jest kosmicznie elastyczny, koło zamachowe chyba zamontowali przez pomyłkę z jakiegoś ciągnika. Nawet wysokie biegi mają szerokie zakresy prędkości ponieważ max. moment obrotowy jest bardzo nisko ok 2000 tys. obrotów! Jak ktoś szuka silnika do bezawaryjnej jazdy do końca życia to polecam!