Silniki Fiat - Silnik 1.1 8V SPI FIRE

Wyświetleń: 4875
MotoBenzyna

Silniki Fiat

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.1 V8 o mocy 54KM najbardziej znana z Fiata Punto oraz Cinguecento. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • silnik o bardzo prostej konstrukcji przez co łatwy w ewentualnej naprawie
  • tanie części
  • tani oraz łatwy montaż LPG

-Wady

  • słaba kultura pracy silnika
  • bardzo słaba dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(9.0)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

FIAT UNO 1.0 FIRE09.01.2019
Opinia:PISZĘ TUTAJ TYPOWO O SILNIKU 1.0 FIRE 999 CM 46 KM bo nie ma swojej kategorii
PLUSY:
JEDNOSTKA PANCERNA 190 TYŚ KM ZERO AWARII
BEZKOLIZYJNY ROZRZĄD
PO 160 TYŚ KM SŁYSZALNE CZASEM METALICZNE STUKI SPOD POKRYWY ZAWORÓW - OZNAJMIA TO ŻE TRZEBA SKASOWAĆ LUZ ZAWOROWY BO ZAWORY NIE POSIADAJĄ SAMOREGULACJI SĄ PŁYTKI. 160 TYŚ JEST BARDZO DOBRYM WYNIKIEM NA SILNIK BEZ SAMOREGULACJI ZAWOROWEJ.
MINUSY: BRAK
TYPOWE DLA FIRE WYCIEKI SPOD POKRYWY ZAWORÓW USZCZELKA 15 zł SILIKON 10 zł CZAS PRACY DO GODZINY.
LEKKO NIEDOPRACOWANY DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA - NIESZCZELNOŚCI.
MAŁO WYTRZYMAŁE USZCZELNIACZE OSŁONY PÓŁOSI NA SKRZYNI.
SPALANIE TRASA 6 l MIASTO 7,5 l
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.0 FIRE 999 cm 46 km

Rocznik / Przebieg: 2000 190

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Piotr01.03.2018
Opinia:Punciaka musialem zezlomowac bo tak zardzewial od spodu, ze nie przeszedl przeglądu. Przejechal ok 220tys km, z czego ~170 tys na LPG. Zero problemów z silnikiem. No moze raz, bo uszczelka pod glowica byla do wymiany. Gdyby nie ta rdza to silnik by jeszcze długo pochodził...
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Punto I 1,1

Rocznik / Przebieg: 1997, 220 tys km

Średnie spalanie: 6.4 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki E-torQ

Silniki TwinAir

Silniki z technologią MultiAir

Silniki z doładowaniem T-Jet

Silniki FIRE - wtrysk wielopunktowy

Silniki FIRE - wtrysk jednopunktowy

Rodzina silników B

Rodzina silników C