Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2 - Silnik 1.1 8V SPI 50/54KM (FIRE)

Wyświetleń: 6779
Silnik 1.1 8V SPI 50/54KM (FIRE)

Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.1 8V FIRE o mocy 50 lub 54KM najbardziej znany z Fiata Punto oraz Seicento. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • silnik o bardzo prostej konstrukcji przez co łatwy w ewentualnej naprawie
  • tanie części
  • tani oraz łatwy montaż LPG

-Wady

  • słaba kultura pracy silnika
  • bardzo słaba dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Piotr01.03.2018
Opinia:Punciaka musialem zezlomowac bo tak zardzewial od spodu, ze nie przeszedl przeglądu. Przejechal ok 220tys km, z czego ~170 tys na LPG. Zero problemów z silnikiem. No moze raz, bo uszczelka pod glowica byla do wymiany. Gdyby nie ta rdza to silnik by jeszcze długo pochodził...
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Punto I 1,1

Rocznik / Przebieg: 1997, 220 tys km

Średnie spalanie: 6.4 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki OHV z serii 100 stosowane do roku 2000

Silniki TwinAir z rodziny Small Gasoline Engine (od 2010)

Silniki FireFly z rodziny Global Small Engine (od 2018)

Silniki FIRE z wtryskiem jednopunktowym (1987-2000)

Silniki FIRE z wtryskiem wielopunktowym (1993-2002)

Silniki FIRE z wtryskiem wielopunktowym (1999-2009)

Silniki FIRE ze zmiennymi fazami rozrządu (od 2007)