Silniki Opel - Silnik 1.6 16V ECOTEC X16XE

Wyświetleń: 11009
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.6 16V ECOTEC o mocy 100KM miał zastosowanie w latach 90-tych  w autach segmentu B, C oraz D takich jak Corsa B, Astra G oraz Vectra B. Konstrukcja silnika bardzo prosta nie skomplikowana co przekłada się  łatwość w jej ewentualnych naprawach. Niestety jednostka ta nie jest wolna od usterek jak to ma miejsce przy silnikach z pierwszych lat produkcji. Trzeba nadmienić że ta odmiana przez następne lata była modyfikowana i przy tym jej usterkowość została praktycznie wyeliminowana. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km. Rozwiązaniem tej usterki jest wymiana pierścieni tłokowych w razie dużo większych ubytków wiąże się z remontem. Do bardziej poważniejszych usterek są strzępienia paska rozrządu oraz awarie klap w dolocie, te usterki są bardziej kosztowne. Do drobnych i mniej kosztownych usterek można zaliczyć awarie cewek, awarie przepustnicy. Reasumując jednostka 1.6 16V ECOTEC jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • niskie koszty serwisu

-Wady

  • uwaga na strzępiące się paski rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • duża konsumpcja oleju
  • drogie części osprzętu-przepustnicy silnika krokowego
  • uszkodzenie klap w dolocie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(6.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.5/10
Dynamika
5.5/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Damian05.05.2018
Opinia:Mam Astrę z tym silnikiem. Po generalnym remoncie i przede wszystkim usunięciu EGRa chodzi jak zegarek. Zalewana olejem Amsoil 5w30, nie bierze ani grama, wymiana co 10 tys. km. Spalanie jak na ten silnik ujdzie, około 7 litrów na drogach szybkiego ruchu, po mieście jakieś 8.5. Dynamika nie powala, jak ktoś chce proste auto z prostym silnikiem to polecam.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Astra G HB, 5 cio drzwiowy, 74 kW.

Rocznik / Przebieg: 2000 r., 283 000 km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

artur23.07.2017
Opinia:miałem ten silnik w astrze 2; dynamika nie powalała, ale na wyższych obrotach fajnie sobie radził kosztem masakrycznego spalania, jazda po autostr., to lej w baku. padła cewka, olej brał jak szalony, zawory zaczynały klekotać w pewnym momencie. przepustnica też słaba i komputer (ten wpinany w gniazdo silnika ) też padł. kupiłem astre jak miała 4 lata wtedy, wiec powinno być ok.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: astra2/100km

Rocznik / Przebieg: 2001

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja