Silniki Honda i-DSI/i-VTEC - Silnik 1.8 16V i-VTEC 140KM (R18A)

Wyświetleń: 34327
Silnik 1.8 16V i-VTEC 140KM (R18A)

Silniki Honda i-DSI/i-VTEC

Honda

Silnik 1.8 i-VTEC o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Civic oraz FR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać. Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

-Wady

  • duże spalanie
  • spalanie oleju
  • awarie elektroniki
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Średnia (głosów 12):
(8.9)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.2/10
Głosy według opinii użytkowników:120

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 118

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

honda civic 5d Sport19.08.2020
Opinia:Civiciem z tym silnikiem jeżdżę 3 lata ,oprócz wymiany oleju co 10 tyś (to jest moja częstotliwość z jaką wymieniam) innych kosztów nie ponoszę.Typowy silnik wysokoobrotowy-jak trzeba to redukcja do 3 biegu i auto zbiera się tak jak trzeba i nigdy nie ma problemów z wyprzedzaniem.Niektórzy piszą że auto bierze olej-jest to połowiczna prawda. Zadbany i prawidłowo eksploatowany nie wymaga większych dolewek niż przewiduje norma . Jedynie dłuższe trasy autostradowe pokonywane z prędkością powyżej 150 km/h powinny zmusić nas to częstszego sprawdzania oleju na bagnecie.Spalanie -komputer trochę obniża i lepiej wyliczyć na podstawie tankowania ilości litrów- minimum jaki udało mi się uzyskać to 5.35 litra przy 200 km ciągłej jazdy autostradą,ale to jazda na typowy ecodraiving(prędkość do 90km/h) . Maksymalne też z autostrady lub miasta w zimie to 9.5 litra.Zwykłe drogi 6.5 litra(+/-0.5l w zależnośći od ciężkości nogi).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Bezawaryjność Prosta i trwała konstrukcja Wtrysk wielopunktowy
Wady:Napisałbym że głośny ale to bardziej słabe wygłuszenie fabryczne powoduje że jest słyszalny i wyjadanie maty wygłuszającej przez kuny .

Odmiana silnika: 140 KM

Rocznik: 2009

Przebieg: 210000 tyś

Śr. spalanie: 7.0 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Civic04.08.2020
Opinia:W wadach napisane jest "Duże spalanie" tymczasem ten silnik pali mniej niż konkurencja o pojemności 1.6 i mocy ok 100km. Tutaj 1.8 i 140 KM.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Civic

Rocznik: 2008

Przebieg: 180000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Honda Civic 5d20.06.2020
Opinia:Silnik bezproblemowy, przy łagodnym traktowaniu pali poniżej 6l (nie w korkach), z kolei jak się tąpnie, jest dynamiczny (ale wtedy spalanie w okolicach 9,5l, więc też tragedii nie ma). Przez 135 tys przebiegu od nowości zero usterek, nigdy nie brał oleju. Ale co rok serwisuję.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Bardzo cicha praca na niskich obrotach Bardzo małe spalanie przy jeździe ekonomicznej Mocny na wysokich obrotach
Wady:Typowy silnik wysokoobrotowy - żeby jeździć dynamicznie trzeba mocno redukować bieg (a wtedy i głośno i pali więcej)

Odmiana silnika: 140 KM / R18A2

Rocznik: 2010

Przebieg: 135000

Śr. spalanie: 8.1 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Civic VIII 14.05.2020
Opinia:Pancerny motor z kompletnie niezawodnym łańcuchem rozrządu,majstersztyk jeżeli chodzi o trwałość
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Niezawodność Kultura pracy Spalanie Koszta utrzymania
Wady:Wrażliwy na jakość instalacji lpg i samej jakości lpg

Odmiana silnika: 140/r18a2

Rocznik: 2009

Przebieg: 280000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Civic 9 Tourer13.01.2020
Opinia:Silnik nie na nasze czasy. Nie ma szans z silnikami turbo połączonymi z coraz lepszymi automatami. Można nim jechać 60km/h na 6 biegu i sobie radzi ale wciskając gaz do dechy nie dzieje się nic. Najlepiej zredukować do 3 :-) Na niej można czasem wyprzedzić sznur aut nie zmieniając biegu. Co najważniejsze dla mnie: silnik bez wad, takich konstrukcji próżno szukać u konkurencji. Porównywalnie spalanie aut z turbo, gdy porównamy realne spalanie a nie katalogowe. Oleju nie pobiera. Jak pytam innych użytkowników o to. Czasem się zdarza ale już to 10x mniej niż vw ;-) Auto z tym motorem na pewno odsprzeda się w "dobrych pieniądzach", o ile będzie się chciało to zrobić.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Niezawodność, moc (w górnym zakresie obrotów), ekonomiczny
Wady:brak

Odmiana silnika: 1.8 16V i-VTEC R18A

Rocznik: 2016

Przebieg: 64000

Śr. spalanie: 7.6 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Roman D. 16.08.2019
2 użytkownik po 3 latach eksploatacji / w tym 2 z LPG ; teraz 298 tyś km
bierze zero oleju, , dobrze zniósł zagazowanie , wymiana oleju i filtrów co 15 tyś ,
wtedy tylko widzi warsztat , zero problemów

Najnowsze komentarze

Roman D.
16.08.2019
0
2 użytkownik po 3 latach eksploatacji / w tym 2 z LPG ; teraz 298 tyś km
bierze zero oleju, , dobrze zniósł zagazowanie , wymiana oleju i filtrów co 15 tyś ,
wtedy tylko widzi warsztat , zero problemów