Silnik 1.6 VTi to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.
Przegląd serwisowy co 30.000 km.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 88kW / 120KM
Rocznik: 2011
Przebieg: 210000
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.6 vti 120
Rocznik: 2009
Przebieg: 90000
Śr. spalanie: 6.4 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: 1.6 VTI 5FW
Rocznik: 2009
Przebieg: 177000
Śr. spalanie: 7.1 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: 1.6. 120 KM
Rocznik: 07
Przebieg: 80000
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.6 vti 120 km
Rocznik: 2014
Przebieg: 52000
Śr. spalanie: 6.5 l/100km