Silniki Fiat - Silnik 1.6 16V SMPI

Wyświetleń: 9295
MotoBenzyna

Silniki Fiat

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.6 16V o mocy 103KM miał zastosowanie w wielu modelach Fiata. Jednostka bardzo popularna z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku, często mylona z podobnym silnikiem o mocy 105 KM (Z16XEP) z Opla stosowany od 2005 roku w Stilo. Konstrukcja bardzo trwała i mało awaryjna ale nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe to awarie przepustnicy, które objawiają się falowaniem na wolnych obrotach. Silnik również boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak awarie alternatora oraz cewek. Również musimy pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km, oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za niską awaryjność oraz łatwy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • dobrze współpracuje z LPG

-Wady

  • awarie przepustnicy-falowanie na wolnych obrotach
  • spalanie oleju
  • duże spalanie
  • awarie cewki
  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(8.4)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Fiat Stilo Multiwagon 29.03.2019
Opinia:Mam go w Stilo Multiwagon z 2004 roku silnik jest bezawaryjny jednak jego osprzęt nie należy do trwałych głownie chodzi o komputer sterujący który jest awaryjny oraz kosztowny.Producent umiejscowił go na silniku gdzie są duże drgania oraz szybko się nagrzewa (mechanik przeniósł go na boczny części obudowy akumlatora co nie naraża go na uszkodzenie). Kolejną rzeczą jest przepustnica która jeżeli jest zabrudzona daje się we znaki (drganie,spalanie,zacinanie się itd) koszty przepustnicy są bardzo duże ponad 1000 zł warto sprawdzić i co jakiś czas wyczyścić. Po za tym wszystko ok zero problemów,części bardzo tanie a serwis totalnie bezproblemowy.Jak ktoś by nie wiedział to w tym modelu nie występuje filtr paliwa bo jest umiejscowiony w baku więc go nie wymieniamy,również kwestia rozrządu super rozwiązana pompa występuje osobno i napędza pasek klinowy więc wymiana nie jest konieczna przy rozrządzie,Silnik idealny do miasta i na trasy ale do prędkości 120km/h po wyżej głośny i więcej spala.Dynamika jest niezła ale nie powala na kolana,muszę przyznać za to że silnik dosyć elastyczny.Dodam że ta odmiana silnika to konstrukcja Fiata była stosowana do października 2005 roku,potem została zastąpiona silnikiem Opla 1.6 16V z mocą 105KM co jest często mylne.Jak dla mnie jest OK polecam.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.6 16V 103KM

Rocznik / Przebieg: 2004 r/ 185.000 km

Średnie spalanie: 7.9 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

mariusz20.02.2018
Opinia:Moim zdaniem silnik nawet lepszt niż vw 1,6 8v .Jedyny problem ,który mi przeszkadza to spalanie oleju na poziomie ok 1l na 10tyś.Przejechałem nim narazie 40tyś i jeśli chodzi o awarie to wymieniłem termostat ale koszt nieduży.Przebieg na tą chwilę 235tyś.w STILO niefortunnie zamontowano ecu na silniku co powoduje problemy ale to nie wina silnika:-)ogólnie polecam
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: stilo 3d 1,6

Rocznik / Przebieg: 2003 235tyś

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Adam17.12.2017
Opinia:Po za drobnymi awariami oraz dużym spalaniem silnik jest bardzo dobry i to w dodatku na nasze warunki atmosferyczne (zima) pali od kopa.Niestety spalanie zbyt wysokie 9-10 l a dynamika na średnim poziomie.Jednak biorąc pod uwagę że auto mnie nie zawiodło nigdy mogę go śmiało polecić.Plusem jest prosty serwis i tanie części oraz dużo zamienników.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Lancia Lybra 1.6 103KM

Rocznik / Przebieg: 2004 r 220.000

Średnie spalanie: 9 l/100km