Silniki Fiat - Silnik 1.1 8V SMPI FIRE

Wyświetleń: 4995
MotoBenzyna

Silniki Fiat

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.1 V8 o mocy 54KM najbardziej znana z Fiata Panda oraz Seicento. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika
  • słaba kultura pracy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(8.2)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Seicento MPI 1.117.08.2019
Opinia:Silniki z grupy Fire w tym fiaciku sa nie do zajechania. Zmodyfikowałem w nim dolot oraz wydech i wtedy na niemieckiej autostradzie jechałem z pasażerem na GPS 172 km/h. Stosowałem w nim różne oleje silnikowe tej samej klasy. Przy odpowiednim chłodzeniu i smarowaniu silnik niezniszczalny. Najsłabsze ogniwo z osprzętu to wentylator, który może się zatrzeć i spowodować u spanikowanego kierowcy przegrzanie głowicy oraz alter5nator, który z uwagi na położenie zbyt niskie dostaej błotem i śniegiem. Poza tym czasem trzeba wymienić sondę lambda.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 54 KM przed modyfikacją

Rocznik / Przebieg: 2003/136

Średnie spalanie: 6.0 l/100km

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

Strach14.12.2017
Opinia:Miałem go w Seicu słaby silnik tylko i wyłącznie do miasta a po za to mordęga,mało paliła lae bez przesady bo mało to jest 4-5 a on palił około 6l.Cześci tanie awarie zdarzały się i to takie głupawe ale trzeba było jechać do mechesa.Dobrze że już takich silników nie ma bo to była mordęga .
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: Seico 54KM

Rocznik / Przebieg: 1996r 165tys

Średnie spalanie: 6 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki E-torQ

Silniki TwinAir

Silniki z technologią MultiAir

Silniki z doładowaniem T-Jet

Silniki FIRE - wtrysk wielopunktowy

Silniki FIRE - wtrysk jednopunktowy

Rodzina silników B

Rodzina silników C