Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)

Wyświetleń: 35645
Silnik 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 16V T-Jet o mocy 120KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi. Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI - pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji). Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • Awarie Turbiny -pękające korpusy
  • awarie układu cieczy chłodzącej-ubytki płynu
  • szybkie zużycie sprzęgła w mocniejszych wersjach
  • sprzęgło z Dwumasą !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM  z Turbsprężarką  firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.

Średnia (głosów 7):
(8.8)
Trwałość
8.9/10
Utrzymanie
8.6/10
Dynamika
8.9/10
Głosy według opinii użytkowników:70

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 119

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Fiat Bravo II16.07.2020
Opinia:120KM daje już przyzwoite osiągi przy lekkim samochodzie. Spalanie od 6l przy spokojnej jeździe do 10l w korkach w mieście - średnio 7-8l. Przy 140km/h na autostradzie pali 8l, ale nigdy nie widziałem 9l nawet przy ostrej jeździe na autostradzie. Mój trochę bierze oleju, ale z opinii innych wiem, że większość prawie nic nie bierze. Mam 2 lata kupiony z przebiegiem 90 tyś ( teraz 114 tyś ) wymiany olejów, filtrów co roku. Świece poleca się wymieniać co 30 tyś i na oryginalne lub NGK jak oryginały ). Problemem jest skrzynia M32 ( Oplowską ) montowana do 2010 r - gdzie warto wymieniać olej i na inny niż poleca fabryka - dużo informacji jest w internecie. Polecam.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Dobra dynamiki, dość cichy, spalanie niezłe w porównaniu z konkurencją, silnik podatny na chip tuning
Wady:Niektóre biorą olej ale to nie TSI i inne pochodne VV

Odmiana silnika: 88kW/120KM 1,4 T-JET

Rocznik: 2010

Przebieg: 114 tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Fiat bravo II23.07.2019
Opinia:Fiat bravo silnik super, spalanie lpg 8 trasa do 12 litrów miasto, średnio wychodzi 10 litrów.. Całe życie jeździłem dieslami z dużym momentem obrotowym A tu 1.4 turbo i wciska w fotel. Nie ma problemu z wyprzedzeniem. Na plus ceny czesci - grosze nie drenuja kieszeni rozrzad 280 zl, wydech 150 zl. Ale kazde auto ma jakieś wady:: padające silniczki klimatyzacji tzw. aktywatory: 4 sztuki sa pod deska rozdzielcza i jeśli dwa sa uszkodzone lepiej wymienić 4 bo wtedy nie trzeba drugi raz deski ściągać. Ale jest fachowiec w Skierniewicach co za 1000zl ogarnie całość w 4 godziny polecam.. Pękają turbiny - ja tego nie doświadczyłem. No i sprzęgło dwumasowe wiadomo drogie. Ale bez przesady jak kupisz ładny egzemplarz z pewną historia to nie musisz obawiać się awari.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 150 t-jet

Rocznik / Przebieg: 2008r. 104 tyś km

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

fan05.03.2018
Opinia:Rewelacyjny silnik.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Abarth Grande Punto 190KM

Rocznik / Przebieg: 2009, 135 tys km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

bartek10.10.2017
Opinia:super silnik!
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: bravo/ 120

Rocznik / Przebieg: 2010 / 340tyś

Średnie spalanie: 6.4 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Lukas10.10.2017
Opinia:Super silnik, bardzo elastyczny. Spala do 7 litrów przy normalnej jeździe, bez wleczenia się. Na razie bez problematyczny. Nawet fajnie zabrzmi jak się go wkręci na wyższe obroty. Nie jest to jednostka do ścigania się, ale ma trochę pazurka, daje rade autostradzie. W tipo hatchback jazda autostradowa około 120-140km/h jest najbardziej optymalna - spalanie OK i cicho. Ogólnie na pierwsze 40 tys tym modelem z ta wersją silnikową mam bardzo pozytywne odczucie. Wg mechaników z ASO w tych wersjach już nie występują awarie turbiny i wycieki płynów - zostało to poprawione.
Jednostka jest już trochę na rynku ma ogólnie dobre opinie i można się z tym zgodzić! Bardzo udany silnik polecam!!
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Tipo/120KM

Rocznik / Przebieg: 2017/40 tyś

Średnie spalanie: 6.5 l/100km