Silniki Ford - Silnik 1.6 i 16V Duratec Ti-VCT

Wyświetleń: 47778
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.6 i 16V Duratec Ti-VCT występował w trzech odmianach mocy 105.120 oraz 125KM. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań miedzy innymi silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości. Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • prosty serwis
  • dobra dynamika

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambda
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • głośna praca silnika
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 8 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Różnice w wersjach 

-105 km ma 1 katalizator /2 sondy lambda

-125 km ma 2 katalizatory /4 sondy lambda

Średnia (głosów 10):
(7.4)
Trwałość
7.9/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
6.9/10
Głosy według opinii użytkowników:91

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 60

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Ford C max 226.09.2019
Opinia:Silnik jak najbardziej godny polecenia.
Zużycie paliwa średnio 7l/100 km
Silnik powyżej 120km/h robi się głośny i pochlania duże ilości paliwa.
Na chwile obecna brak jakichkolwiek usterek
Olej zmieniany regularnie co 15 tys. km lub 1 rok
Dynamika silnika jak na wolnossący dosyć dobra, ale oczywiście tu istotna jest skrzynia biegów i masa samochodu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.6 Ti-vct 125km

Rocznik: 2016

Przebieg: 35000 km

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Mateusz04.12.2018
Opinia:Silnik bierze duzo oleju
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 105

Rocznik / Przebieg: 2002

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Marek03.11.2018
Opinia:Samochód i Silnik jak najbardziej godny polecenia.
Zużycie paliwa średnio ok. 6-6,5l/100 km (wiekszośc jazdy poza miastem)
Silnik faktycznie nieco głośny, ale do prędkości 120km/h (z taka max. sie poruszam) w aucie jest cicho i komfortowo (spalanie wówczas ok. 6-6,4l)
Problem z sondami i katalizatorami wystąpił (2 przed katalizatorami uległy uszkodzeniu), ale pomogło założenie emulatora na tylne sondy, wymiana przednich i po broblemie
Olej zmieniany regularnie co 15 tys. km
Z wad: odklejają sie uszczelki drzwi (pomogła dobra taśma dwustronna), nieco utrudniowa wymiana filtra kabiny
Zalety: dobra dynamika (jak na tę masę auta), niskie spalanie na trasie, bardzo wydajne ogrzewanie i klimatyzacja, bardzo precyzyjne prowadzenie i trzymanie się drogi (opony Dunlop Sport BlueResponse), trwałe zawieszenie i układ wydechowy
POLECAM
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 1,6 125KM

Rocznik / Przebieg: 2012/197000 km

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Cracovia kraków30.10.2018
Opinia:a jak z katalizatorami w focusie 1,6 125km od 2011 do 2014 mialktos problem juz?
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: focus mk3 1,6 125km

Rocznik / Przebieg: 2013 /80tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Pablo18.07.2018
Opinia:Bez szału, do spokojnego przemieszczania się jest wystarczający, na trasie można rozbujać i jedzie. Natomiast do wyprzedzania trzeba mieć kawałek prostej. Ogólnie polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 125

Rocznik / Przebieg: 2014/ 40 000

Średnie spalanie: 6.723 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Piotr 26.09.2019
Użytkuje samochód z silnikiem w wersji 125km, co do ogólnego opisu to całkowicie się zgadzam, poza kilkom drobnymi uwagami: 1.w wadach wymieniona jest głośna praca silnika: tak robi się głośno ale przy jeździe powyżej 120km/h,
2. Kosztowny montaż LPG - wyżej w artykule pisze "niezalecany do instalacji LPG". Sam Ford określił że głowica jest bardzo wrażliwa- więc silnik nie powinien mieć takiej instalacji. Jak ktoś planuje założenie LPG to nie do tego silnika. 3. Wysoki poziom spalania - ja nic takiego u siebie nie zauważyłem,zużycie paliwa porównywalne co u konkurencji, biorąc oczywiście pod uwagę pojemność, brak doładowania i ilość cylindrów. (Oczywiście w artykule wyżej pisze - "Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania"). Ogólnie silnik bardzo dobry, można polecić.

Najnowsze komentarze

Piotr
26.09.2019
0
Użytkuje samochód z silnikiem w wersji 125km, co do ogólnego opisu to całkowicie się zgadzam, poza kilkom drobnymi uwagami: 1.w wadach wymieniona jest głośna praca silnika: tak robi się głośno ale przy jeździe powyżej 120km/h,
2. Kosztowny montaż LPG - wyżej w artykule pisze "niezalecany do instalacji LPG". Sam Ford określił że głowica jest bardzo wrażliwa- więc silnik nie powinien mieć takiej instalacji. Jak ktoś planuje założenie LPG to nie do tego silnika. 3. Wysoki poziom spalania - ja nic takiego u siebie nie zauważyłem,zużycie paliwa porównywalne co u konkurencji, biorąc oczywiście pod uwagę pojemność, brak doładowania i ilość cylindrów. (Oczywiście w artykule wyżej pisze - "Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania"). Ogólnie silnik bardzo dobry, można polecić.