Silniki Renault - Silnik 2.0 16V M4R

Wyświetleń: 31630
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V o moc 140KM o oznaczeniu M4R to jednostka zapożyczona od koncernu Nissan. Jednostka miała zastosowanie w samochodach segmentu C i D i najczęściej spotkamy je pod maską Megane oraz Laguna. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy oraz niski poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Jedynym minusem może być kosztowny montaż instalacji LPG, ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów a co za tym idzie musimy się liczyć z kosztownym serwisem przy ich regulacji. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu z bezterminową gwarancją

-Wady

  • nie zalecany do LPG
  • drogi serwis LPG-regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Silniki 2.0 to jednostka  Nissana  o oznaczeniu (MR20DE) ma zastosowanie w samochodach Renault gdzie ma oznaczenie ( M4R) i ma regulowane luzy zaworowe.Dlatego  przy montażu instalacji LPG  zalecane jest montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Niestety będziemy zmuszeni do kontroli i  kosztownej regulacji luzów zaworowych.

Średnia (głosów 8):
(8.3)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
7.8/10
Dynamika
8.4/10
Głosy według opinii użytkowników:80

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 162

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 41

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Fluence GT08.10.2019
Opinia:2,0 16V 140KM M4R, rozrząd na łańcuchu a głowica na szklankach regulacyjnych, jeżdżę z LPG KME od 90tys.km, przebieg całkowity 228tys.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: M4R

Rocznik: 2010

Przebieg: 228000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Laguna 306.10.2019
Opinia:Błędy. Rozrząd jest na pasku, a nie łańcuchu, a popychacze są hydrauliczne i ich się nie reguluje. Łańcuch jest w dieslu 2.0
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Laguna 3 2.0 140

Rocznik: 2011

Przebieg: 127000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Fluece03.01.2019
Opinia:Przepraszam, ale w ``Informacjach serwisowych`` są podane niewłaściwe i mylące informacje dotyczące tego silnika odnośnie regulacji luzów zaworowych i kontroli luzów i kosztów. Silnik M4R (głowica) posiada system szklanek regulacyjnych, które wytrzymują 200-250tys.km, podobnie jest w silnikach Nissan/Renault 1.6SCe H4M i 1.4TCe H4Jt. Wszystkie te silniki pracują bez problemów z LPG bez lubrykacji lub dotrysku paliwa ! Znamy klinów, który maja przejechane po 350tys. tymi silnikami bez problemów. Zalecam wyminę oleju co 10-15, a nie co 30tys. !
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 140KM / M4R

Rocznik / Przebieg: 2009 / 350tys.

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Maciej10.11.2018
Opinia:Silnik dynamiczny i bezproblemowy. Spalanie akceptowane zwłaszcza przy LPG. Gniazda zaworowe delikatne, dlatego montujac lpg należy pamiętać o dodatkowej instalacji z lubryfikantem chroniącym gniazda. Podczas eksploatacji należy kontrolować zużycie lubryfikanta i przez wiele tysięcy kilometrów nie powinno być żadnych problemów. A regulacja zaworów choć nie hydrauliczna, to wcale nie musi być taka droga jak coniektórzy wypisują w internecie, wystarczy poszukać odpowiedniego fachowca. Polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Laguna 3 / 2.0 140KM

Rocznik / Przebieg: 2008r. / 160000

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Robert17.07.2018
Opinia:Potwierdzam silnik bezproblemowy Przyzwoite przyspieszenie Spalanie 8-9 l/100km
Z automatem cvt sprawuje się bardzo fajnie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Scenic III/140

Rocznik / Przebieg: 2010/95 000

Średnie spalanie: 8.3 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Patryk 23.01.2018
Mam go w lagunie 3. Silnik bezawaryjny, moim zdaniem zdecydowanie lepszy od 2.0 turbo.

Najnowsze komentarze

Patryk
23.01.2018
0
Mam go w lagunie 3. Silnik bezawaryjny, moim zdaniem zdecydowanie lepszy od 2.0 turbo.