Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.0 12V TSI 110/116KM (EA211)

Wyświetleń: 12320
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.0 12V TSI to najnowsza konstrukcja koncernu VW w którym zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami a przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3 cylindrowa z 4 zaworami na jeden cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim wyposażona w Turbosprężarkę. Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na najwyższym poziomie przy bardzo dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników waga silnika, rozwiązania technologiczne między innymi układ wtryskowy oraz turbosprężarka.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 7):
(7.8)
Trwałość
8.3/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
7.3/10
Głosy według opinii użytkowników:52

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 58

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Fabia III31.08.2019
Opinia:Silnik ma słaby dół szczególnie przy włączonej klimatyzacji, trzeba go dobrze wyczuć aby się nie zdziwić na skrzyżowaniu, bo może zgasnąć, ale tak jak pisze to kwestia przyzwyczajenia. Natomiast po wyżej 2000 obr/min ciśnie już całkiem fajnie, lepiej niż silnik Astry G 1.8 125 KM którą wcześniej miałem. Na trasie da się uzyskać 5l na 100km. W mieście jakieś 6 - 6,5 na 100km. Jak się poszaleje to spokojnie można dojść do 8,5 na 100. Jak będzie dalej zobaczymy. Olej i filtr będę wymieniał co 15.000 lub raz na rok ;) Dzwięk silnika jak to trzycylindrowiec nic specjalnego, jedni lubią inni nie cierpią, mi nie przeszkadza.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 110 KM

Rocznik / Przebieg: 2018 / 3500km

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Seat Toledo IV11.03.2019
Opinia:Na chwilę obecną jestem zadowolony. Przejechane około 3000 km wiec trudno mówić o trwałości. O tym więc za przynajmniej rok ;). Dynamika ok, silnik cichy (choć to zależy od wyciszenia i wersji samochodu, którą się jeździ). Pali 5-6 litrów benzyny na 100 km i idzie zejść niżej lecz to przy dobrych warunkach i odpowiednim stylu jazdy. Na razie z samochodu (Seata Toledo Style) i silnika jestem zadowolony ale wszystko wyjdzie w praniu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 110 KM/81KW

Rocznik / Przebieg: 2018/3000 km

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Seat Toledo 15.02.2019
Opinia:Opisuję tylko w kontekście silnika. Szczerze mówiąc to on rozczarowuje. Nawet w porównaniu do 1.2tsi. Niska kultura pracy (wibracje trzycylindrowca, koszmarny odgłos pracy), osiągi co najwyżej przeciętne, słaba elastyczność oraz bardzo ale to bardzo słaby dół (uwaga na pojazdach, szczególnie w terenach górzystych)!!! Silnik stara się jak może ale lubi utrzymywanie przynajmniej powyżej 2tys obrotów. Czuć niską pojemność. Zużycie paliwa bez rewelacji - autostrada ok. 7,5l do 140km/h trasa ok. 6,5 teren podgórski (zgodnie z przepisamil. Z górki to nawet i 5l/100.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1.0tsi 95km

Rocznik / Przebieg: 2018 ; 8tys.km

Średnie spalanie: 7.0 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Wojtek23.12.2018
Opinia:Silnik gdy trzeba jest bardzo dynamiczny (w samochodzie klasy B, 6 biegowy manual), a gdy nie trzeba, to oszczędny. Co ważne, w takiej konfiguracji moc jest na tyle duża, że pozwala na sprawną jazdę bez mocnego ciśnięcia gazu - aczkolwiek w przypadku ostrych przyspieszeń koniecznie trzeba dbać, by silnik miał powyżej 1800 obrotów. Na 6 biegu przy 100 km/h silnik ma około 2000 obrotów, co oczywiście też się przekłada na niskie spalanie. Przy jeździe 60% ekspresówka do 100-120 km/h, 15% drogi podmiejskie i 25% miasto długookresowe spalanie oscyluje na poziomie 5l - choć przez pierwsze 1,5 tys km było nieco wyższe (5,7) i spadało wraz z docieraniem silnika. Poziom oleju przez pierwsze 15 tys km nie uległ zmianie. W najbliższych dniach mam w planie jego wymianę - interwały 30 tys. mimo wszystko mnie nie przekonują. O trwałości oczywiście nic nie można póki co powiedzieć, bo wszystko jest ok, ale 15000 to oczywiście żaden przebieg.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Seat Ibiza 115 KM

Rocznik / Przebieg: 2018, 15000

Średnie spalanie: 5.0 l/100km

Średnia:
(1.7)

Odradzam!

Wojtek25.09.2018
Opinia:Nie polecam. Moja historia z nową Ibizą 1.0 TSI 115 KM skończyła się sprawą w sądzie.
Silnik od początku palił sporo oleju około 2 l na 1000 km. Po 3000 km i 5 tygodniach jazdy udałem się do ASO gdzie nie stwierdzono problemu. Tysiąc km później silnik zatarł się w korku, co ciekawe olej był na połowie stanu. ASO stwierdziło, że to moja wina. Rzeczoznawca ASO również. Do mojego samochodu nie dopuszczono mojego rzeczoznawcy, kiedy w końcu wziął silnik na na badanie (3400 zł z mojej kieszeni) stwierdził liczne niedociągnięcia w montażu. Ogólne stwierdzenie o jednostce jako słabej jakościowo i mocno wyżyłowanej. Kiepska konstrukcja. Uczciwe nie polecam nikomu silników 1.0 to nie ta bajka, tylko problemy.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: 115

Rocznik / Przebieg: 2018

Średnie spalanie: 9 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)