Silniki Volkswagen TSI - Silnik 2.0 16V TSI 180KM (EA888)

Wyświetleń: 15631
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 TFSI o mocy 180KM z oznaczeniem EA888 wszedł do produkcji w 2007 roku jest to druga generacja tej jednostki.Konstrukcja silnika została podana modyfikacją w celu uniknięcia poważnych usterek które trapiły wersje poprzednie.Niestety nie udało się wyeliminować dużej awaryjności i w dalszym ciągu silnik stwarzał użytkownikom spore problemy.Pierwszą i chyba najważniejszą z nich miało być zastąpienie paska rozrządu Łańcuchem.Jednak ta zmiana nie wyszła na dobre ponieważ właśnie te elementy dały się we znaki najbardziej użytkownikom.Kto myślał że to rozwiązanie będzie bezobsługowe był w błędzie.Części rozrządu okazały się bardzo problematyczne zwłaszcza łańcuchy które się rozciągały,powodem tego było zastosowanie wadliwe wykonanych elementów.Użytkownicy sygnalizują problem z rozrządem już przy przebiegach 100.tys/km,zbagatelizowanie tego problemu może skończyć się poważną awarią silnika.Mechanicy sugerują kontrolę przy przebiegu 80-100 tys/km i w razie jakichkolwiek podejrzeń jego niedomagań ewentualną wymianą.Niestety koszty wymiany nie należą do tanich a sama wymiana jest dosyć kłopotliwa i wymaga dużej wiedzy.Na rozrząd składają się trzy łańcuchy,napinacze,ślizgi,koła zębate, do tego może dojść wymiana pompy oleju wraz z napędem.Kolejną przypadłością są  duże ubytki oleju właśnie w tej odmianie występuję on najczęściej w połączeniu ze wspomnianym układem rozrządu który jest smarowny olejem może być poważnym problemem.Tak jak w poprzedniej wersji jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni z wysoko ciśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką.Konstrukcja tłoków,głowicy i kadłuba wykonany ze stopu aluminium,ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza.Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Po za tak dużą awaryjnością silnik chwalony jest za dobre osiągi,wysoką kulturę pracy,bardzo dobra dynamikę oraz niski poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

-Wady

  • wadliwy układ rozrządu
  • rozciągające się łańcuchy
  • nadmierne zużycie olej
  • awarie turbosprężarki
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Normy Oleju do silników Benzynowych

Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN

Rozrząd

Po 2008 roku występował ŁAŃCUCH ROZRZĄDU -dotyczy to odmian z oznaczeniem CAWA, CAWB, CCTA,CCZC,CCZA !

Średnia (głosów 3):
(6.3)
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.3/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 38

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Tomek06.06.2017
Opinia:Turbo padło po 10k km. Wadliwe podobno
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 290

Rocznik / Przebieg: 2016

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Mateusz02.03.2017
Opinia:W listopadzie 2014 kupiłem A4 z silnikiem 2.0 TFSI 180KM. Wrażenia? Powiem szczerze, że jestem zadowolony z tej jednostki. Na początku musiałem "dogadać się" z tym silnikiem. Przyczyną był olej. Wlałem Castrola , ale palił jak głupi; wychodziło ponad litr na 1000km, a to dużo. Potem zmieniłem na Motul, tyle że w specyfikacji Racing, 5W-30 i problem zniknął. Oczywiście muszę pilnować poziom oleju, ale to nie jest kłopot teraz. Serwisuję co 12000 - filtry, olej, płukanie, i dla własnej przyjemności proszę zawsze o przeczyszczenie odmy (daje to sporo). Wniosek? Dbać o silnik jak o własną żonę, nie skąpić na olej i regularny serwis, a można jechać i czerpać sporo frajdy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Audi A4 180KM

Rocznik / Przebieg: 2011 140000km

Średnie spalanie: 8.3 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Mariusz 22.10.2016
Opinia:miałem i szybko sprzedałem ciągle jakieś problemy a serwis droższy niż cokolwiek.Bałem sie gdziekolwiek tym autem dalej jechać .Silnik cięgle zgłaszał jakieś awarie,gasł i laweta, nie wiem może miałem pecha .Dynamika super przyspieszenie super, spalanie bardzo wysokie
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Passat 200KM

Rocznik / Przebieg: 2008r .230tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)