Silniki Volkswagen MPI - Silnik 2.0 20V MPI 130KM (ALT)

Wyświetleń: 17785
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 8V MPI o mocy 130KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich jak Audi A4 VW Passat. Silnik prosty w budowie łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu jak awarie przepustnicy silnika krokowego i ubytki oleju średnio 1L na 10.000KM. Dodatkowo musimy kontrolować układ rozrządu w którym do wymiany poza paskiem jest również łańcuszek, który lubi się rozciągnąć!!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. W odróżnieniu od wersji 8-zaworowej silnik jest bardziej dynamiczny a spalanie jest na dobrym poziomie. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą zawiedzeni bo jest dynamiczny i w miarę oszczędny a przede wszystkim mało awaryjny co jest jego dużym atutem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie wariatora faz rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • występuje pasek oraz łańcuch rozrządu- uwaga na rozciąganie się łańcucha
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 5):
(7.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
7.4/10
Głosy według opinii użytkowników:41

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Audi A4 07.11.2019
Opinia:Polecam silnik 2.0 130 KM przede wszystkim za małą awaryjność (w moim przypadku brak awaryjności).
Auto kupione przy przebiegu 155 000 km, obecnie 232 000 i bez żadnych problemów. Jedyną rzeczą, którą wymieniłem to rozrząd, ale tylko dlatego, że po prostu przyszedł na niego czas.
Pije trochę oleju, ale z tego co wiem, ten typ tak ma.
Chwilę po zakupie założona instalacja gazowa, która bardzo dobrze współpracuje z tym silnikiem.
Spalanie z gazem 8L w trasie, mieszany 10L, w mieście (Warszawa) ok. 12-13L.
Na benzynie nie wiem, nie miałem okazji pojeździć :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 2.0 20V 130 KM

Rocznik: 2004

Przebieg: 232000

Śr. spalanie: 1 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Audi A4 07.11.2019
Opinia:Polecam silnik 2.0 130 KM przede wszystkim za małą awaryjność (w moim przypadku brak awaryjności).
Auto kupione przy przebiegu 155 000 km, obecnie 232 000 i bez żadnych problemów. Jedyną rzeczą, którą wymieniłem to rozrząd, ale tylko dlatego, że po prostu przyszedł na niego czas.
Pije trochę oleju, ale z tego co wiem, ten typ tak ma.
Chwilę po zakupie założona instalacja gazowa, która bardzo dobrze współpracuje z tym silnikiem.
Spalanie z gazem 8L w trasie, mieszany 10L, w mieście (Warszawa) ok. 12-13L.
Na benzynie nie wiem, nie miałem okazji pojeździć :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 2.0 20V 130 KM

Rocznik: 2004

Przebieg: 232000

Śr. spalanie: 1 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Audi A4 B611.03.2019
Opinia:Mam ten silnik od 2 lat w audi a4, kupione z przebiegiem 187 tys. raczej potwierdzony. Jak narazie z usterek: puściła uszczelka pod deklem, rozsypała się rurka od miarki oleju, termostat. Wszystko razem 250 zł za części. Silnik zagazowany przeze mnie w momencie zakupu auta. Spożycie na trasie ok 8l LPG, miasto 10,4l LPG bardzo szybko się rozgrzewa i przechodzi na gaz. Niczym do 2 litrów pojemności taniej nie jeździłem. Podpija olej w niewielkich ilościach ok 1,5 l na 10 tys km. Szybciej pije jak się go wysoko kręci.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 131 KM / ALT

Rocznik / Przebieg: 2004 / 215000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Zły02.09.2018
Opinia:Trafiłem na trupa i auto więcej stało w warsztacie a niżeli jeździło,przebieg 376.tys posypało się wszystko na raz przepływka,układ chłodzenia termostat węże,katalizator,rozrząd i silnik chodzi jak traktor.To tak pokrótce.Jak ktoś chce kupować to niech dokładnie sprawdzi bo potem jest płacz.Silnik dynamiczny jak było wszystko OK chodzi ładnie i ma niezłą dynamikę,spalanie na poziomie 9l.
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Audi A6 2.0 20V 130KM

Rocznik / Przebieg: 2002 r /376.tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Robert13.11.2017
Opinia:Pancerny silnik i pancerne auto psują się pierdołki które wymieniam za gorszę u znajomego mechesa.Jedyny wyższy koszt to rozrząd bo jakiś tam jest pasek i łańcuch czy coś takiego.Raz był wymieniany a teraz to tylko jazda i nic więcej.Silnik ładnie chodzi nie brak mocy jest zrywny i co ważne wyprzedanie na trasie bez strachu.Jak dla mnie to jest OK jedynie spalanie mogło by byc ciut niższe a tak to ponad 10 litrów ale mam ciężką nogę to może dlatego.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Volkswagen Passat B5 FL 2.0 20V 130KM

Rocznik / Przebieg: 2005r 370tys

Średnie spalanie: 10 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Hubert 07.11.2019
Polecam silnik 2.0 130 KM przede wszystkim za małą awaryjność (w moim przypadku brak awaryjności).
Auto kupione przy przebiegu 155 000 km, obecnie 232 000 i bez żadnych problemów. Jedyną rzeczą, którą wymieniłem to rozrząd, ale tylko dlatego, że po prostu przyszedł na niego czas.
Chwilę po zakupie założona instalacja gazowa, która bardzo dobrze współpracuje z tym silnikiem.
Spalanie z gazem 8L w trasie, mieszany 10L, w mieście (Warszawa) ok. 12-13L.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe

Najnowsze komentarze

Hubert
07.11.2019
0
Polecam silnik 2.0 130 KM przede wszystkim za małą awaryjność (w moim przypadku brak awaryjności).
Auto kupione przy przebiegu 155 000 km, obecnie 232 000 i bez żadnych problemów. Jedyną rzeczą, którą wymieniłem to rozrząd, ale tylko dlatego, że po prostu przyszedł na niego czas.
Chwilę po zakupie założona instalacja gazowa, która bardzo dobrze współpracuje z tym silnikiem.
Spalanie z gazem 8L w trasie, mieszany 10L, w mieście (Warszawa) ok. 12-13L.