Silniki Opel - Silnik 1.4 16V Twinport Z14XEP

Wyświetleń: 48358
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.4 16V Twinport o mocy 90KM w szczególności znany z opla Astry G. Konstrukcja silnika bardzo prosta nieskomplikowana co przekłada się na jej trwałość i małą awaryjność można rzec, że zerową. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu niestety nie jest nie zniszczalny. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km oraz rozciągający się łańcuch, który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 160 tys/km. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy. Reasumując jednostka 1.4 Twinport jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500 tys bez poważniejszych napraw.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 11):
(8.2)
Trwałość
9.1/10
Utrzymanie
9.4/10
Dynamika
6.1/10
Głosy według opinii użytkowników:101

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 111

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Astra H GTC 06.10.2020
Opinia:Samochód z tym silnikiem posiadam od roku, zrobiłem ponad 25.000 km. Od 4.000 km zamontowane LPG.
Musiałem wymienić łańcuch rozrządu przy 173.000 km ponieważ klekotał jak diesel. Poza tym nie wymieniałem nic oprócz oleju.
Pobór oleju zerowy.
Spalanie Pb 7l/100km
Spalanie LPG 8-8,5l/100km
Rekordowo 7,5l/100km LPG, na autostradzie.
Trochę mało dynamiczny lecz dla mnie wystarczający. Bardzo słaby do ruszania z włączoną klimatyzacją.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Bezawaryjność Niskie koszty utrzymania Nadaje się do LPG Niskie spalanie
Wady:Drogi koszt rozrządu Sypią się klapki Twinport ( w tym silniku kolektor jest plastikowy) Bardzo słaby z klimatyzacją

Odmiana silnika: Z14XEP 90KM

Rocznik: 2006

Przebieg: 198000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Astra G01.09.2020
Opinia:Długo szukałem modelu 1.4 Twinport z dobrym pochodzeniem. Znalazłem: od znajomego - mam pełną historię wraz z plikiem faktur. Samochód jest tani w utrzymaniu i jeździ bardzo dobrze: benzyna jest cicha, a po wkręceniu powyżej 3,5 tysiąca obrotów staje się dynamiczna. Jeżdzę spokojnie od 80 do 105km/h w trasie, czasem na autostradzie szybciej. Bardzo dobrze zestopniowana skrzynka biegów do 120kmh jest znośnie, potem brak szóstego biegu.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Bezkonfliktowy. Złoty środek między spalaniem a mocą. Doskonale się nim jeździ.
Wady:Gdyby palił 5,5l/100km to byłby ideał.

Odmiana silnika: 1.4 Twinport 90KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 190000km

Śr. spalanie: 6.1 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Opel Astra G 02.05.2020
Opinia:Bardzo dobry i ekonomiczny silnik. Spalanie ok. 6,0 l/100km przy jeździe 140km/h to dobry wynik, a wraz z przejazdami po mieście 6,5l, ale muszę to podkreślić, że jeżdżę głownie długie trasy. Niestety te 90KM i 125Nm jest jak dla mnie za mało, dlatego jak wyprzedzam kręcę go w okolicach gdzie ma maksymalny moment tj. 4tys.obr./min i jakoś daję radę. Podobno bardzo dobry silnik do zgazowania -troszkę żałuję, że tego nie zrobiłem, bo przejechałem już nim 47tys.km
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:Ekonomiczny

Odmiana silnika: 1.4TWINPORT 90KM

Rocznik: 2005

Przebieg: 169 000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Odradzam!

Opel Astra G 2 1.4 16V 90km27.03.2020
Opinia:Samochód jest w stanie spalić w mieście 11litrów na 100 . Najwięcej spalił poza 14litrów , a teraz średnio spala 10l/100km
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10
Wady:Duże spalanie

Odmiana silnika: 90km

Rocznik: 2000

Przebieg: 202000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

ASTRA H HATCHBACK 5D23.05.2019
Opinia:Nie jest demonem prędkości ale nie jest jakimś zawalidrogą. Do normalnej jazdy w zupełności wystarcza. Bardzo oszczędny, dobrze współpracuje z LPG. Pali średnio 7,5l LPG/100km. Na zbiorniku w miejscu koła zapasowego robię blisko 500km! Póki co bezawaryjny, zrobiłem 32tys, auto ma 168tys. Nie trzeba wymieniać rozrządu na starcie, więc jeśli przyjdzie wymienić kiedyś łańcuch za 1000zł to nie będzie bólu. Chodziło mi o LPG a coraz mniej aut jest do niego przystosowanych (hydrauliczne samoregulatory zaworów). Nawet 1.6 Twinport się do gazu nie nadaje bo ma szklanki choć wiele osób dowiaduje się już po kupnie... Jak Opel do gazu to tylko 1.4 90KM lub 1.8 125KM
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM

Rocznik / Przebieg: 2009

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

+3 #2 JR 22.11.2018
Silnik zagazowany od 6lat , przejechane ponad 150 tys km, nie rozumiem skąd komentarz że nie nadaje się do LPG
+2 #1 JR 22.11.2018
Silnik zagazowany od 6lat , przejechane ponad 150 tys km, nie rozumiem skąd komentarz że nie nadaje się do LPG

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

JR
22.11.2018
+3
Silnik zagazowany od 6lat , przejechane ponad 150 tys km, nie rozumiem skąd komentarz że nie nadaje się do LPG
JR
22.11.2018
+2
Silnik zagazowany od 6lat , przejechane ponad 150 tys km, nie rozumiem skąd komentarz że nie nadaje się do LPG