Silniki Honda - Silnik 1.4 8V i-DSI L13A

Wyświetleń: 20329
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.4 V8 o mocy 83KM miał zastosowanie w modelu Honda Civic VIII, City oraz Jazz. Konstrukcja nieskomplikowana, 8-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik jak na swoją pojemność oraz moc dosyć dynamiczny, dobrze się zbiera i jest elastyczny. W porównaniu do jego mniejszej odmiany 1.2 V8 jest zdecydowanie bardziej dynamiczny, przy niewiele większym poziomie spalania. Do największych jego atutów można zaliczyć znikomą awaryjność oraz niski poziom spalania - średnio 6-7l/100km. Minusem może być uciążliwy hałas przy wyższych prędkościach na autostradzie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • łańcuch rozrządu
  • niski poziom spalania

-Wady

  • głośna praca silnika przy wyższych prędkościach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(9.1)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 51

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Jazz II 1,4 IDSI28.01.2020
Opinia:Przejechane 345 tyś km z czego na gazie 265 tyś poza wymiana świec oleju filtra i regulacja zaworów nic ale to nic nie robione. Po takim przebiegu nie pobiera oleju Jezdze raczej spokojnie na autostradzie przy 140 km zauważyłem nieznaczny pobór oleju po przejechaniu 2200 km dolałem 200gr. Normalnie od wymiany do wymiany nie dolewam nic. Jezdze na Schelu 5w40 wymieniam co 10-12 tyś km Dynamika silnika nie specjalna no i głośny dość ale mnie to nie przeszkadza bo liczy sie dla mnie ekonomia zuzycie gazu to w lecie 6,5-7 L zima do 8L Benzyny nie wiem bo nie jezdze na beznynie . Kupuje co 2 mies za 50zł
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Wady:Zbyt głośny

Odmiana silnika: L13A1

Rocznik: 2008

Przebieg: 345 000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Apache16.09.2018
Opinia:bez problemu
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Honda Civic 1.4 83 km

Rocznik / Przebieg: 78K

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Piotrek12.03.2017
Opinia:Super silnik jego największym atutem jest spalanie bardzo niskie na poziomie 6L a dodam ze silnik jest bardzo dynamiczny fajnie wkręca się na obroty.Awaryjność zerowa dodatkowo rozrząd na łańcuchu.Idealny do miasta i na niedalekie wypady po za miastem.Godny polecenia
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Jazz/83KM

Rocznik / Przebieg: 2005r 170tys

Średnie spalanie: 6 l/100km