Silniki Honda - Silnik 1.3 16V i-VTEC L13B

Wyświetleń: 5272
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.3 16V i-VTEC o mocy 102KM znajdziemy w nowej wersji Hondy Jazz IV. Konstrukcja nowoczesna z bezpośrednim wtryskiem paliwa o wysokim stopniu sprężenia. Jednostka typowa jak dla motorów Hondy, lubiąca wysokie obroty, krótkie biegi oraz wysokie obroty przekładające się na dobrą dynamikę. Na niskich obrotach silnik jest bardzo ospały ale w zamian odwdzięczy się niskim poziomem spalania. Pojemność oraz moc idealnie dobrana do modelu Jazz, wystarczająca do jazdy miejskiej jak również do dłuższych odcinków na trasie. Plusem jest wysoka kultura pracy, dobra dynamika przy niskim poziomie spalania. Jak na silniki Hondy przystało jednostka praktycznie bezawaryjna pod warunkiem odpowiedniego jej serwisowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra kultura pracy
  • niskie spalanie

-Wady

  • słaba dynamika na niskich obrotach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Honda Jazz IV18.10.2019
Opinia:Mam ten silnik w Hondzie Jazz z 2018 roku. Generalnie do 3 tysięcy jest niesamowicie ospały, ale odwdzięcza się bardzo niskim spalaniem. Jadąc spokojnie w trasie w przedziale 80-110 km/h można spokojnie zejść poniżej 4,5L. Powyżej 3 tysięcy coś zaczyna się dziać, ale gdy minie 4,5 tyś obrotów to już jest stara dobra Honda gdzie wchodzi VTEC do gry i auto robi się naprawdę dynamiczne. Średnie spalanie przy mojej jeździe, 38 km w jedną stronę do pracy drogą krajową i trochę po mieście oscyluje cały czas wokół 5-5,3L. W trasie do Chorwacji i z powrotem spalił średnio 5,2l przy prędkościach 115-130 (2 osoby w samochodzie, bagażnik pełen). Zalecam poszukać sobie dobrego oleju bo Honda rekomenduje 0W20 co przy upałach raczej średnio się sprawdza. Na oryginalnym oleju przy porannym rozruchu było wyraźnie słychać łańcuch rozrządu przez kilka sekund. Po przejściu na Ravenol FDS 5W30 z normą ACEA A5/B5 jaka jest zalecana wg instrukcji tego problemu nie ma.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: L13B2, 102 HP

Rocznik: 2018

Przebieg: 25000

Śr. spalanie: 5.2 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Marcin 07.04.2018
Opinia:Bardzo przyzwoity silnik mam go w samochodzie Hond Jezz mojej żony ,jest bardzo cichy i mało pali to jego atut.Moc jak ten samochód to aż nadto tak że jest czym wyprzedzać,w mieście również super się nim jeździ na światłach zbiera się bardzo dobrze.Jesteśmy zadowolenie silnik cichy szybki i oszczędny .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Honda Jazz 1.3 16V 102KM

Rocznik / Przebieg: 2015 r 67.tys

Średnie spalanie: 6 l/100km