Silniki Honda - Silnik 1.5 16V i-VTEC L15Z

Wyświetleń: 9069
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.5 i-VTEC o mocy 130KM miał zastosowanie od 2015r w samochodzie HONDA HR-V. Jednostka z wtryskiem bezpośrednim, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Silnik to klasyczny wysokooborotowiec lubiący wysokie obroty aby uzyskać maksymalna moc musimy wyciągnąć do 6600or/min. Niestety aby auto dobrze się zebrało podczas wyprzedzania konieczna jest redukcja nawet o dwa bieg w dół !!! Miłym zaskoczeniem będzie spalanie w cyklu mieszanym które wychodzi około 7 L w trasie poniżej 6L a w mieście to wynik 8L!!! Bardzo dobrym rozwiązaniem jest krótka manetka do biegów, która zachęca do mieszania biegami i nie jest uciążliwa. Podsumowując jednostkę 1.5 i-VTEC możemy śmiało stwierdzić, że auto z tym silnikiem zadowoli i spełni oczekiwania nawet wybrednego kierowcy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra dynamika na wysokich obrotach
  • spalanie

-Wady

  • koszty serwisu
  • przy niskich obrotach słaba dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(9.8)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Radek28.10.2017
Opinia:Trasa Kalisz Zduńska Wola prędkość 60-100 km spalanie 4,5 :) L .Dynamiczny na 3 od 2500 obrotów.Świetny silnik
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Honda HRV 130 km

Rocznik / Przebieg: 2017/2000

Średnie spalanie: 6.1 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Wiesław11.10.2017
Opinia:Same superlatywy pod względem tego silnika jest idealny pod każdym względem.Na duży plus zaliczam spalanie jak na beznyznę i to w Hondzie.Przeważnie Honda stawiała na osiągi a nie spalanie a tu mała niespodzianka siągi i spalanie na świetnym poziomie.Auto prawie nowe więc po za serwisem z wymianami płynów i filtrów nic nie było robione.Koszty utrzymania sprowadzają się do serwisu oraz tankowania.Spalanie jest na poziomie 6.5 L, trasa można osiągnąć wynik 5.2L ale do prędkości 120km/h natomiast wyżej to już 6.2L miasto około 8L nigdy nie przekracza 10L.Silnik bardzo cichy elastyczny i mocny,ładnie wchodzi na obroty dynamika na bardzo dobrym poziomie.Miałem już kilka Hond ale ten samochód oraz silnik jest naprawdę warty pieniędzy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130KM

Rocznik / Przebieg: 2015 r 72.000 km

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Krzysztof 19.08.2019
Mam hondę hrv od 6 miesięcy. Wersja elegance 1.5 130 km,przebieg 3.600 km. Dynamika w mieście na niskich obrotach to jest porównywalna do mojego poprzedniego samochodu golf V 1.4 Fsi 90 km. Generalnie słabo, ale przy wyższych obrotach jest ok - czyli wystarczająco. Na jeździe próbnej w mieście Vw T-roc 1.0 TSI 115 KM był bardziej dynamiczny. Na autostradzie auto nie jest zawalidrogą o ile trzyma się powyżej 3.500 obr. Idzie się przyzwyczaić. Ale w trasie lepiej jeździ mi się naszym drugim autem VW Golf Plus 1.9 TDI 105 KM 2008 r., elastyczność tego silnika jest dużo lepsza niż jednostki Hondy. Ale to diesel, natomiast Honda zaskakuje niskim spalaniem - średnie 7,0 l na 100

Najnowsze komentarze

Krzysztof
19.08.2019
0
Mam hondę hrv od 6 miesięcy. Wersja elegance 1.5 130 km,przebieg 3.600 km. Dynamika w mieście na niskich obrotach to jest porównywalna do mojego poprzedniego samochodu golf V 1.4 Fsi 90 km. Generalnie słabo, ale przy wyższych obrotach jest ok - czyli wystarczająco. Na jeździe próbnej w mieście Vw T-roc 1.0 TSI 115 KM był bardziej dynamiczny. Na autostradzie auto nie jest zawalidrogą o ile trzyma się powyżej 3.500 obr. Idzie się przyzwyczaić. Ale w trasie lepiej jeździ mi się naszym drugim autem VW Golf Plus 1.9 TDI 105 KM 2008 r., elastyczność tego silnika jest dużo lepsza niż jednostki Hondy. Ale to diesel, natomiast Honda zaskakuje niskim spalaniem - średnie 7,0 l na 100