Silniki Honda - Silnik 2.0 16V i-VTEC R20A

Wyświetleń: 12883
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 2.0 i-VTEC o mocy 150KM miał zastosowanie samochodach firmy HONDA Accord oraz CR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku K20- a obecna odmiana R20 pojawiła się w Hondzie Accord VIII i posiada jeden wałek rozrządu. Jednostka z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna, największym mankamentem jest mechaniczna regulacja luzów zaworowych po 60tys/km. Silnik w porównaniu do poprzednika nie jest tak dynamiczny ale za to oszczędny, średnio spala 8.5L/100KM. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o dobrych parametrach, wysokiej kulturze pracy to silnik 2.0 i-VTEC jest  idealna propozycją.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • przeciętna dynamika
  • regulacja luzów zaworowych
  • konsumpcja oleju przy wyższych przebiegach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Średnia (głosów 4):
(8.4)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.8/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Honda Accord VIII 20.09.2019
Opinia:Powyżej 4 tys zaczyna się zabawa fajna tym autem :) do tej pory nic się nie dzieje tylko serwis i tankowanie. Co do lubryfikatora w samochodach z lpg, jest on zbyteczny a zarazem nawet szkodliwy. Nie montujcie tego ustrojstwa, bo to tylko syf robi w silniku. Zamiast tego dobry jest dotrysk benzyny który jest tu czynnikiem chłodzącym i co 30 tys km sprawdzenie luzu zaworowego, mam ten samochód w lpg i on bardzo dobrze z nim współpracuje, proszę tu zmienić w opisie z nie zalecane na zalecany :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: R20/156

Rocznik / Przebieg: 2009/ 132000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Ireneusz29.08.2018
Opinia:Globalnie nic nie dzieje się, paliwo do baku i można jechać. Od 150 km/h zaczyna być trochę głośno w kabinie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 2015/155

Rocznik / Przebieg: 2015/98000

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Pawel26.02.2018
Opinia:moje klikniecie w opcję nie było w celu przeczytania tych komentarzy a tu... nagle dodało jako odpowiedź że nie polecam (przez przypadek :))
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 8 tourer 2.0 manual

Rocznik / Przebieg: 2009

Średnie spalanie: 9.0 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Darek16.03.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik bezawaryjny mocny i w miarę oszczędny,nie zawiódł mnie ani raz.Minusem jest drogi serwis w ASO ,ale już następnym razem rezygnuję i na własną rękę będę wymieniał olej filtry itd.Co do dynamiki jest Ok mogło by być lepiej ale nie jest źle na trasie ładnie się zbiera i wyprzedzanie nie sprawia problemu.Spalanie na poziomie 8-9 l średni można zejść po niżej 7l ale po co wtedy frajda z jazdy ucieka.Silnik cichy i przyjemny nie słychać go w kabinie przy dużych prędkościach.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Accord VIII/156KM

Rocznik / Przebieg: 2010/145tyś

Średnie spalanie: 8.5 l/100km