Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.2 16V TSI 110KM (EA211)

Wyświetleń: 19562
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 TSI/TFSI o mocy 110KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia 3. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarką oraz rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada po 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję 8-zaworwoą o oznaczeniu EA11. Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak - rozciągający się łańcuch rozrządu który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus, które oscyluje w granicach 6-7L przy dosyć dynamicznej jeździe. Mówimy tu jednak o samochodach segmentu B. W klasie wyższej już nie jest tak kolorowo, masa auta daje się we znaki co przekłada się na spalanie. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • niska awaryjność

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.6-3.9 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

#####################################################################################

1.2 TSI/TFSI  (EA111 ) wersja od 2009-2012 - układ rozrządu napędza łańcuch  

UWAGA !!! na rozciągający się łańcuch /wymiany przy 100 tys km !!!

Zalecane wymiany co 15 tys lub1 rok  zwłaszcza przy wersji (EA111) z łańcuchem !!!

######################################################################################

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Średnia (głosów 4):
(8.3)
Trwałość
6.5/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 57

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Rapid Spacebag 1,2 tsi 110KM14.10.2019
Opinia:Jak najbardziej polecam. Silnik dynamiczny, oszczędny i jak do tej pory zupełnie bezawaryjny (przejechane 36tyś.)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 212

Rocznik: 2016

Przebieg: 36000

Śr. spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

Fabia17.05.2019
Opinia:Silnik zatarty. Cudownie przybyło oleju, paliwo w oleju. przebieg 74 tyś
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 120

Rocznik / Przebieg: 22000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Dom10.09.2018
Opinia:Skodę Fabie 3 1.2 tsi 16V z 110KM mam 5 miesiecy. silik jest dynamiczny i elastyczny. o trwałości sie nie wypowiem. w połączeni z skrzynią automatyczną biegów DSG może być oszczędne tyle ze moja noga nie jest. na trasie udało sie kiedyś raz spalić 4,5l po mieście jak cisnę to spala 8,5l
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: skoda fabia III 1.2 tsi 16V/ 110KM

Rocznik / Przebieg: 2017

Średnie spalanie: 7.4 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

ja18.07.2018
Opinia:Ogólnie polecam ale w najniższej wersji wyposażenia materiały wykończeniowe bardzo słabe, w czasie deszczu bez włączonej klimatyzacji przednia szyba będzie zaparowana,przednia szyba nieodporna na zarysowania, lakier bardzo miękki łatwy do zarysowania i obicia, przy pełnym obciążeniu samochodu silnik jakby słaby. Teraz zalety: lekka noga = b. małe spalanie, bagażnik ogromny, jak dociśniesz pedał gazu to masz 200 km/h jak obiecuje producent.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2tsi/110km

Rocznik / Przebieg: 2016/41000

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)