Silniki Volkswagen TSI - Silnik 2.0 16V TSI 265/272KM (EA113)

Wyświetleń: 1603
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 TFSI o mocy 265/272KM są najmocniejszymi odmianami z pośród rodziny EA113 które były stosowane w modelach VW oraz Audi.Konstrukcja silnika nowoczesna która miała zastąpić wysłużoną aczkolwiek bardzo trwałą i udaną jednostkę 1.8 Turbo.Silnik został oparty na wersji 2.0 FSI wolnossącej która została wycofana z produkcji,do której wprowadzono doładowanie.Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni z wysoko ciśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką.Konstrukcja tłoków,głowicy i kadłuba wykonany ze stopu aluminium,ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza jak również system zmiennych fazy rozrządu.Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Właśnie te odmiany charakteryzują się bardzo dobrymi osiągami przy relatywnie niskim poziomie spalania jak na pojemność oraz moc.Po za tymi atutami silnik okazał się bardzo problematyczną konstrukcją którą trapiły poważne awarie co powodowało wysokie koszty naprawy.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć duże ubytki oleju,gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych oraz problem z zacierającymi się wałkami rozrządu.Właśnie największy problem był duży ubytek oleju który w konsekwencji doprowadzał do poważne awarii jakim były zatarcia wałków rozrządu.Po za tak problematycznymi usterkami silnik chwalony jest za dobre osiągi,wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części

-Wady

  • nadmierne zużycie oleju
  • nietrwałe wałki rozrządu
  • awarie turbosprężarki
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km lub 180.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Normy Oleju do silników Benzynowych

Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN

Rozrząd

Wymiana paska rozrządu jest uzależniona od modelu oraz roku produkcji i może przypadać na 150.000 km lub 180.000 km !

W niektórych odmianach po 2008 roku występował ŁAŃCUCH ROZRZĄDU -dotyczy to odmian z oznaczeniem CAWA, CAWB, CCTA,CCZC,CCZA !

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)