Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.4 16V TSI 150KM (EA211)

Wyświetleń: 2414
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 TSI/TSFI o mocy 150KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej bardzo zaawansowanej technologii! W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Podstawą było zbudowanie silnika, który będzie wolny od bardzo uciążliwych awarii jak jego imienny poprzednik o tej samej nazwie 1.4TSI  EA111. Jedna z bardziej rozpoznawalnych zmian jest w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem!!! Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd !

W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km !

Równorzędnie do nowszej odmiany 1.4 TS EA211 produkowane były starsze wersje 1.4 TS EA211 do roku 2015 które posiadały rozrząd oparty na łańcuchu.Najprościej odróżnić obie wersje po rozrządzie w nowszych jest pasek w starszej łańcuch.

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)