Silniki BMW Serii M - Silnik 3.0 V8 32V 218KM (M60B30)

Wyświetleń: 3296
Silnik 3.0 V8 32V 218KM (M60B30)

Silniki BMW Serii M

BMW

Silnik 3.0 V8 32V o mocy 218KM produkowany był w latach 1992-1996 i zasilał samochody BMW serii 5 E34 oraz BMW serii 7 E38.Jednostka w układzie V8 z podwójnym wałkiem rozrządu napędzanym dwurzędowym łańcuchem rozrządu z samoregulującym się napinaczem.Konstrukcja wykonana w całości z aluminium,blok oraz głowica a kolektor dolotowy jest plastikowy w celu zmniejszenia wagi.Jest to pierwszy silnik BMW w którym wprowadzono konstrukcję dzielonego korbowodu,wszystkie te zabiegi miały wpłynąć na trwałość całej jednostki.Trzeba nadmienić że zawory w tej odmianie miały hydrauliczną regulację luzów.Użytkownicy muszą być świadomi wysokiego spalania które średnio wynosi ponad 12 l rozwiązaniem może być bezproblemowy montaż instalacji LPG.Również potencjalny nabywca auta z tym silnikiem musi pamiętać że serwis oraz części nie należą do tanich i nie zawsze można nabyć zamienniki.Po za tym kierowcy chwalą sobie jednostkę za bezawaryjność dobre osiągi oraz wysoką kulturę pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:8-cylindrowy

Ilość zaworów:32

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bezproblemowy montaż LPG

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30 lub 5W40, wymiana po 15.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
4.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

E3802.08.2020
Opinia:Mam 6 lat ten silnik , i jestem zadowolony. Niewiele się z nim dzieje, uszczelki delki zaworów, czujnik położenia walu a tak to jedynie filtry oleje. Silnik łączono z rownie trwałą skrzynia automatycza 5HP18 - rowniez bez zarzutu. Jesli jednak ktos oczekuje bardzo dobrych osiągów to ten silnik do ok 3 tys obrotów jest ospały - lepiej wybrac 4.0 M60B40 .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:Trwały, niezawodny, szybko sie nagrzewa , duzo nizsze ceny e38 z tym silnikiem od wersji z silnikiem 4.0
Wady:Slabe osiagi z dolnym zakresie obrotów, wysokie spalanie ktore nie jest rekompensowane osiagami - duzo lepszym wyborem do e38 ktore wazy prawie 2 tony jest M60B40 . Produkcja V8 o pojemności 3L to byl zly pomysl 2.8 miala 6 cylindrówka która pali mniej a 4.0 spalanie litr max 2 litry wiecej przy duzo lepszej dynamice.

Odmiana silnika: M60B30

Rocznik: 1995

Przebieg: 403 000

Śr. spalanie: 18 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 dariusz 02.08.2020
Na stronie jest błąd, silnik występował również w E31, i oczywiście w E32